Hotel Nevelzicht 1 Hofleveranciers

Hotel Nevelzicht is een vreemd hotel en alsof het kasteel nog niet raar genoeg is, lopen er nog vreemdere personages in rond. De eigenaar, Nero Nevel, die met zijn hotel een ster wil halen, beschikt over het volgende personeel: een eigenzinnige doch uiterst slechte kok, een klusjesman die alles weg heeft van het monster Frankenstein, een manager dat rond loopt met een zorro-masker (eigenlijk zijn bril) en een toondove tuinman die het niet kan laten om te zingen. En laten we dan ook niet het inwonend familielid vergeten: een manzieke tante die een zware indruk nalaat.

De gasten van het hotel worden 'gelokt' door spijkermatten voor auto's te gooien en vervolgens de inzittenden nat te spuiten. Geheel toevallig ligt daar dan de redding in nood: een kasteel van een hotel. En hele schare mensen worden op deze manier slachtoffer .. euh .. gast. Ondertussen komen ook nog eens Spock, kapitein Kirk, de hulk en andere bekenden langs in het verhaal. Met alles en iedereen wordt de spot gedreven. Trouwens het is aangeraden om dieper dan de lopende gag te kijken, want regelmatig speelt er zich nog een gag in de achtergrond af. De opmerkzame lezer zal zijn plezier zo kunnen verdubbelen. Uit de doppen kijken dus!

Karikaturaal in overtreffende trap, zo kan je het hier wel stellen. Zelfs de achtergronden doen uitbundig mee in het uitvergroten van de persiflage, waarbinnen dan ook geen één normaal mens rond loopt. Goed gevonden. En het plezier wordt verhoogd, door al in dit eerste deel met een aantal succesvolle running gags te starten, waarbij de uitgever gewillig mee doet.

In het kort: barstensvolle gag-strip.