Esther Verkest 11 Tot op zekere hoogte

Esther Verkest is de vamp in plaatjes van 'de P-magazine' en 'Eppo'. Ook op Facebook lost Kim regelmatig een strookje van deze rosse schone met de geest van een man. Want net als de 'geile' mannelijke helft van de wereldbevolking denkt ook zij om de drie seconden aan seks. En daar waar de man zich beperkt tot enkele doordeweekse fantasieën, gaat het bij Esther nog net iets verder. Ze is niet vies van bondage, hulpstukjes allerlei, seks met robots of dwergen, geesten in lampen, oude knarren en zelf een staafmixer komt er aan te pas.

Je leest het al, Esther Verkest is de vrouw waar vele mannen van dromen. Dat ze er bovendien aardig uitziet en een balkon heeft van hier tot in Tokyo, die bovendien puur natuur is, dus geen opgevuld borsten met siliconenzakjes, is een pluspunt.

P-Magazine en Eppo hebben dus in hun tijdschriften een vrouw met ballen en een slecht karakter. Dit elfde deel is weer eens het bewijs dat de uitspattingen van deze 'heldin' nog steeds kunnen wedijveren met de eerste strip 'De Wraak van de clown'. En net als in alle vorige verhalen zijn er weer heel wat cameo's te vinden in de plaatjes. In de eerste paginagrote grap kom je al onmiddellijk de meest bekende stripfiguren van ons Vlaandrenland tegen. Suske en Wiske, Lambik, Jerom, Barabas, Schanulleke, Jommeke en Filiberke samen met de Miekes mogen hun opwachting maken. Verder in de gagstrip komen we nog King Kong, The Beatles, R2D2, de Sint, Lara Croft en Pacman tegen.

De ene grap is natuurlijk niet de andere. Niet alle pointes zijn dus van hetzelfde allooi. Maar dat ondergetekende hier en daar wel eens goed gelachen heeft, moet duidelijk wezen. Dit elfde deel is dus weer een voltreffer in deze reeks. En wetende dat Kim een zeer aangename kerel is en ook buiten zijn strip vol humor zit is dan weer een leuk weetje om ook eens aan te schuiven als je hem bij de één of andere stripbeurs tegen het lijf loop. De Antwerpse boekenbeurs is een vaste stek voor hem, dus allen daarheen voor een toffe babbel met de man.