F.C. De Kampioenen 78 Dokter Jekyll en mister Vertongen

De hoofdrolspeler is, gelet op de titel niet geheel onverwacht, Mark Vertongen of Markske. Markske is uitgeput. Hij valt letterlijk in slaap waar hij gaat of staat... zo volledig uitgeput is hij. Maar ondertussen gebeuren er rare zaken wanneer hij inslaapt. Een zekere Mark Vertongen, die zeer sterk lijkt op Markske, kiest die momenten uit om zware criminele feiten te plegen: roven en stelen, mensen afdreigen en in elkaar slaan.. ja, een harde crimineel. Heeft Markske ineens een gespleten persoonlijkheid of een tweelingsbroer of ...

Het probleem dat ik bij dit verhaal heb, is dat het vraagt om iets aan te nemen waar ik redelijk sceptisch tegenover sta. Het lukte me dan ook niet om dat te doorbreken en bijgevolg kon ik nooit echt mee gaan in het verhaal. Hierdoor viel het me ook op dat de epiloog eigenlijk onmogelijk is. Als er zulke zware feiten gebeurd zijn, geeft de politie het vervolgen niet ineens zomaar op. Zo werken de kampioenen voor mij niet. De kampioenen komen in verhalen terecht dit net iets overdreven worden, maar wel sterk geënt zijn op iets dat zou kunnen om dan vervolgens volledig uit de hand te lopen en dat mis ik hier.

Het is de eerste keer dat ik dit ervaar in deze reeks. Dus laat deze indruk u zeker niet tegenhouden om van deze serie te genieten. Het zijn de kampioenen en ze zullen je dag meestal wel vullen met veel plezier.

In het kort: jammer genoeg niet voor mij deze keer.