Rhonda 1 Help me, Rhonda!

Rhonda heeft verschillende verassingen voor ons in petto. Op de eerste pagina lijkt ze nog een kwetsbaar meisje dat zich verstopt voor een kwade organisatie. Maar even later blijkt Rhonda een half miljoen gestolen te hebben van de maffia en die willen dat maar al te graag terug. En als ze dan ineens Rhonda een lesje kunnen leren, wie zal hen tegen houden? Rhonda zelf dus. Ze gebruikt een vaardigheid, die ze in haar jeugd aangeleerd heeft, met name, acrobatie om aan de situatie te ontsnappen. Maar die ontsnapping brengt haar in aanraking met een ander, toch ook wel vreemd/verdacht, personage, een zekere Edward. Deze Edward vraagt haar om tijdelijk de plaats in te nemen van een filmster omdat ze er zo op lijkt. Hij is de agent van deze ster en wil zo haar imago veilig stellen. Echter helemaal koosjer voelt die situatie niet aan. En is het eigenlijk wel een slim idee om als een bekende actrice naar buiten te treden als er jacht wordt gemaakt op haar? Rhonda loopt over het scherp van de snee en zal al haar acrobatie-kunsten nodig hebben om dit te overleven. Dit was alvast een spannend begin, dat nog alle kanten uit kan. Ik ben dan ook benieuwd welke volgende zetten Rhonda gaat nemen in dit schaakspel.

Hans Van Oudenaarden toont op een charmante manier en met een zekere je-ne-sais-quoi het Chicago van de jaren 60. De flair die hij gebruikt, brengt de sfeer van maffia-films over die tijd terug naar boven. De afgeborstelde boeven in maatpak, de vloeiende zwierigheid van de vrouwelijke hoofdpersonages en de steden met hun eigen identiteit en typische bouwstijl trekken je mee naar de tijd van toen. Prachtig gedaan. De vlotte tekenstijl laat het allemaal zo moeiteloos lijken en houdt er tegelijkertijd de vaart in.

In het kort: beloftevol!