De liefdesperikelen van Romeo & Julia 2 Deel 2

Het tragische verhaal van Romeo en Julia is natuurlijk bij iedereen gekend. Erroc probeert in deze humorreeks dan ook niet om het Shakespeare-verhaal te vertellen. Hij gaat gewoon uit van het begin van het verhaal om daar grappige situaties rond te creëren: Romeo Montague houdt van Julia Capulet, de liefde is wederzijds maar doordat beiden lid zijn van twee met elkaar rivaliserende families is een normale relatie onmogelijk. Vader Montague is eigenaar van een pizzarestaurant terwijl de vader van Julia, die constant met zijn helm aan rondloopt, generaal is in het Veronese leger. Door die rivaliteit moet Romeo steeds weer nieuwe listen uitvinden om Julia toch maar te kunnen ontmoeten of haar liefde te bezingen zonder dat Julia's vader of zijn twee honden daar een stokje voor steken. Natuurlijk loopt dit altijd wel verkeerd af zodat de ultieme kus altijd een droom blijft voor de twee jonge geliefden.

Net zoals in “Game over” krijgen we hier dus altijd variaties op hetzelfde thema. In voornoemde reeks moet een kleine barbaar uit een computerspel een prinses redden en de uitgang van een level bereiken, maar dat loopt altijd verkeerd af. Hier probeert Romeo op verschillende manieren bij Julia te raken, maar dit loopt altijd verkeerd af door toedoen van listen van Julia's vader, grote pech, of het zelf deskundig verknallen van de situatie. De clou van de grap is dus natuurlijk altijd hetzelfde, maar het is de manier waarop het altijd misloopt die grappig is.

De tekeningen van Rodrigue passen perfect bij deze grappige reeks; hij probeert voor de oplettende lezers zelfs af en toe een grapje in de achtergrond te steken.

Op het einde van het album staat er ook nog een kortverhaal; “Rambo en Julia, een militair sprookje”, waarin Romeo, in een ultieme poging om op een goed blaadje te komen bij Julias vader, dienst neemt in het leger. Helaas vallen de Saracenen net op dat moment Verona aan.

Bij wijlen is dit een erg grappige reeks, maar het risico van teveel van hetzelfde is natuurlijk wel groot bij dit beperkte thema. Tot nog toe weet Erroc deze valkuil deskundig te vermijden, en als je ziet dat Game over na tien delen nog altijd grappig is, is dit voor deze reeks misschien ook wel mogelijk!