Dierenriem 9 De reis van de boogschutter

'Dierenriem', dertien verhalen met als thema een sterrenbeeld op een achtergrond van politieke, medische, criminele of gewone dagdagelijkse beslommeringen. Wat de verhalen onderling met elkaar te maken hebben wordt uitgelegd in het dertiende en laatste deel. Twaalf ingewijden kunnen de sterke band met hun sterrenteken en de kracht die daaruit voortvloeit gebruiken en naar hun hand zetten. De vraag is alleen of dit een zegen of een vloek is.

In elk deel belicht men een ander sterrenbeeld. De drager van een medaillon heeft specifieke krachten. In 'De reis van de boogschutter' is de gave dat Vincent Chevalier, hoofdrolspeler in dit deel, de mogelijkheid heeft om in de tijd te reizen. Door de dood van zijn jonge echtgenote is de man ontroostbaar en zou dit een prima opportuniteit zijn om wat gebeurd is ongedaan te maken. Maar of dit de goede oplossing is...

De scenario's zijn van Corbeyran maar elk deel werd door een andere tekenaar getekend. Dit maal is het de beurt aan Malisan, in onze contreien beter bekend als inkleurder, iets minder als tekenaar. Nochtans zijn de tekeningen zeer realistisch, decor en personages zijn zeer gedetailleerd en afgewerkt. Na verhalen, in het Frans verschenen, met klinkende namen als 'Les Amants de Carcassonne', 'La Croisade des Enfants', 'In Vino Veritas', en nog andere titels mag je veronderstellen dat hij geen leek meer is wat betreft 'mannekes op een papiertje' zetten. En laat dit duidelijk blijken in 'De reis van de boogschutter'. Wel gek dan, net als dit deel dan voor de tekenaar, hij vooral een patent heeft op one-shots.

De reeks 'Dierenriem' is tot nog toe een zeer goede, aan te raden reeks. elk verhaal is afzonderlijk te lezen en afgerond maar de draad, verborgen in het scenario, zal pas helemaal op het einde onthuld worden. Iets om naar uit te kijken, dus.