Mad vs. Maffia 1 Mad vs. Maffia

Een blikje met satire uitgegoten over de maffia, zo kan je deze strip best beschrijven. De verschillende verhalen zitten propvol sarcastische parodieën over de verschillende films en series over de maffia. Het is nochtans niet zo dat je die films en series van naaldje tot draadje moet kennen om hier van te kunnen genieten. Neen, zelfs al ken je maar de grote lijnen, dan zie je toch direct hoe ze er de draak mee steken. Daarnaast is er ook wel voor de bekendste gekozen, zo ondermeer: The Godfather, The untouchables en The Sopranos, maar nog veel meer. Er zijn ook een aantal verrassingen opgenomen, zoals Bert en Ernie... ja, ook in de maffia-wereld. Lees het boek om mee te zijn..

Trouwens ook de tussenteksten zijn het lezen waard, bijvoorbeeld reclame-boodschappen, zeer toepasselijk: "Moe met je zakenpartner te discuteren? Rudy's opruimingen kunnen je helpen. Wees je eigen baas!" of de gele gids: "Miss Melanie's nitroglycerine boetiek - Binnen- en buitenlandse explosieven voor de discriminerende huisvrouw - Alleen TNT vernietigt het bewijs en uw man - 414 S. Herrie... Dakeraf 2200" (geef toe, dat adres... geweldig gevonden. Het maakt het zo af.. hehe)

Ja, de satire en de humor zitten leuk verspreid doorheen deze strip. Zelden een moment gehad dat er geen lachje rond mijn lippen hing. De heren van MAD weten duidelijk hoe ze de punch moeten leveren.

In het kort: vermits je deze recensie uitgelezen hebt, heeft de internet-brigade van de maffia je kopie alvast besteld. Ze vragen 20% meer dan in de winkel, maar dat vind je vast niet erg, toch?