Game over 11 Yes, I can!

Dit is een reeks waar we al meermaals positief hebben over gepraat (hier, hier of hier), maar dat creëert natuurlijk ook verwachtingen. Blijft het niveau aangehouden? Zijn de gags nog steeds raak?

Kid door middel van zijn avatar probeert nog steeds het einde van het spel te halen om eindelijk met de prinses naar huis te kunnen keren, maar ook nu weer botsen ze telkens op een onoverkomelijk obstakel. De evolutie van de vorige strip wordt aangehouden, ook hier heeft de prinses heel wat aandeel in het continue mislukken. Met andere woorden, ondanks de zeer optimistische titel 'yes, i can!', is het toch eerder van niet kunnen. Maar dat vind ik niet erg, want het levert weer heel wat amusante voorvallen op. Ja, er zitten nog steeds heel wat leuke en originele vondsten tussen en dus kon ik de lach niet geheel onderdrukken. En toch, kon ik, in tegenstelling tot vorige afleveringen, al wat meer voorspellen wat er ging gebeuren en dat is een beetje jammer. Natuurlijk is het moeilijk om constant origineel te blijven, maar door de voorgaande prestaties op dat vlak, verwachtte ik dat wel en dan is een kleine domper op de vreugde. Gelukkig gebeurt het nog niet frequent en komt de originaliteit nog altijd gewoon boven drijven. En de glimlach bij het sluiten van de strip bewijst dat het plezier nog steeds in ruime mate aanwezig is.

Een gag-strip en een cartoonachtige manier van tekenen gaan goed samen en dat wordt hier nogmaals bevestigd. Sommige zaken horen gewoon zo.

In het kort: nog steeds goed, maar een tikje meer originaliteit mag altijd.