Woestijnvalk 4 Saqqara

Ali, Aïcha en Ursula zijn aangekomen in Zwitserland, de thuishaven van de echte moeder van Ali. En, ja hoor, al vlug is de moeder gevonden en wordt één van de grote verhaallijnen gesloten. Maar er is gelukkig al lang voor een andere rode draad gezorgd: de zoektocht naar een schat. Cryptische opdrachten brengen hen naar verlaten ruïnes, meer bepaald een oude graftombe of twee. Voor de eerste lijken ze al te laat te zijn en heeft iemand anders het graf leeggeroofd. Echter in de tweede tombe vinden ze de oplossing voor het eerste graf. Ze was waarschijnlijk dan toch niet leeg. Ze geven alleszins niet op in hun zoektocht.

De vliegtuigen komen nog wel voor in dit verhaal, maar het draait nu veel meer om een avonturenverhaal type Indiana Jones: valse tegenstanders, louche figuren en valstrikken ... het klinkt allemaal heel bekend als verhaal. Maar alhoewel het kader vertrouwd is, wil dat niet zeggen dat alles voorspelbaar is. Er zijn voldoende eigen vondsten om het verhaal leuk te houden.

Van de Zwitserse bergen tot de woestijn en piramides in Egypte komen we weer heel wat mooie locaties tegen, die volop de kans geven om ons mooie plaatjes voor te schotelen. Het gebruik van warme kleuren, zelfs in de koude sneeuw, zorgt voor een positieve sfeer die er voor zorgt dat het avontuur, hoe spannend ook, een gevoel geeft dat het allemaal wel zal loslopen.. uiteindelijk. Wat ook zo is, een happy ending hoort nu eenmaal bij dit type verhalen.

In het kort: standaard avonturenverhaal