Schaap en godin 1 Schaapachtige praktijken

Wel, wel, wel.. Een hoop schapen op de cover, de één al in een iets.. euh uitdagender positie dan de ander en dan deze titel als afsluiter: schaapachtige praktijken.. tja, dan begint er toch wel zo een verdacht lichtje te branden in de hersenpan. Maar neen hoor, je ben zojuist vakkundig in het ooitje genomen, de aanwezigheid van de godin mogen we immers niet vergeten. Dit gaat over een schaap en een godin die gezellig samen wonen.. op één of andere manier klinkt dat niet echt veel beter...

Goed, genoeg geïnsinueerd.
Dit is een strip gevuld met korte, grappige verhalen. Dit klinkt verdacht veel als gags, maar de verhalen zijn net iets langer dan dat ik associeer met gags. In deze verhalen komen de twee hoofdpersonages in de meest uiteenlopende situaties terecht, terwijl ze toch alleen maar in hun eigen huisje met tuin blijven of zich begeven naar een klein bosje in de buurt. Hoe fout kan het gaan als je zo lokaal blijft? Heel erg dus, vergeet niet er is een godin in het spel. De range is bijgevolg zeer uitgebreid, van eerder banale grappen over alledag (nou ja, het blijft een schaap en een godin hé) tot komische situaties met de goddelijke krachten. Het volgende verhaal valt dan ook niet te voorspellen en blijft verrassen.

Het zit nog niet helemaal perfect. De flow is nog niet constant even vlot en ook de conversaties kunnen hier en daar iets strakker, maar dat neemt niet weg dat het best grappig is. Het kan zoals gezegd sterker, maar door de originele keuze van personages en verhaallijnen zie ik nog veel mogelijkheden. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit verder gaat evolueren.

In het kort: bijna daar, maar nog niet helemaal