Thomas Silane 7 Roots

Dit is de vierde cyclus en nog steeds probeert Silane te achterhalen wat er lang geleden met zijn ouders gebeurd is. Hij is immers in het bezit gekomen van een oud fototoestel. Die camera mag dan wel oud zijn, het heeft ook een speciale eigenschap. Als je er foto's mee neemt van een plek waar een moord is gepleegd, wordt de foto ineens niet eentje van het moment van schieten, maar van het moment dat de moord plaatsvond. Ideaal dus om te weten te komen wat er nu juist gebeurd is met zijn familie.

Maar ook deze keer wordt zijn onderzoek doorkruist door een andere zaak en worden we meegesleept in een vreemde zaak, waarbij de oude Zuid-Amerikaanse junta (Wiki: De militaire junta is een dictatoriaal bewind waarin de politieke macht van het land bij de hoge militairen berust.) blijkbaar nog steeds een rol speelt. Wie moordt die oud-militairen uit en vooral waarom? Met andere woorden, ideaal terrein voor Silane om zijn kunnen op los te laten.

Natuurlijk is dit geen eenvoudig verhaal. Complicaties, onverwachte wendingen en zo meer zijn ook nu weer van de partij. Maar Silane heeft enkele medestanders, nu ja voorlopig toch, want men probeert iedereen die zelfs maar kijkt naar de zaak met alle macht tegen te houden. Het is dan ook nog afwachten op welke manier de waarheid naar boven gaat komen en wat de prijs er voor zal zijn. Maar dat de waarheid onthult zal worden, nee daar twijfel ik niet aan.

Het ziet er dus naar uit dat we nog even gaan moeten wachten op de antwoorden die Silane al zo lang zoekt, maar echt betreuren doe ik dat niet. Dit is immers weer een spannend verhaal met zo van die echte slechteriken die het onze goeden zo heerlijk moeilijk maken. Gewoon genieten, heet dat.

De compositie van de tekeningen, met de juiste focus op details, uitdrukkingen of lichaamshoudingen vertellen een deel van het verhaal, een belangrijk deel van het verhaal. Dit is echt zo een geslaagde samenwerking tussen tekst en tekening waar ze elkaar perfect aanvoelen en aanvullen. Het samenspel klopt.

In het kort: nog steeds een te volgen reeks.