Marsupilami 28 Biba

De wildernis van de Palombiaanse jungle is onverbiddelijk en moordend gevaarlijk voor iedereen. Zelfs voor een marsupilami, een van de zeldzaamste dieren op aarde. Nu ja, toch zeker voor een jong en onervaren exemplaar zoals Biba, die dit alles aan den lijve ondervindt en van het ene gevaar in het andere duikelt. De volwassen dieren hebben meer te duchten van ongewenste indringers in het woud: de jagende mens. En zo zijn er weer verschillende te ontdekken in de buurt van Marsuforestland, de thuisbasis van de jonge Hector en zijn tante Diana. De huid van het goddelijke dier is immers héél wat geld waard en leidt tot jaloersheid en afgunst onder de jagers...
Bulken van originaliteit doet dit album niet. Behalve de capriolen van de gevonden kleine marsipulami en de vergeefse pogingen van de stropers om het vel van deze dieren in bezit te krijgen, is er eigenlijk niet veel te vertellen. Dit boek moet het dan ook voornamelijk hebben van z’n schwung en humor. Die is voor het doelpubliek meer dan afdoend en is zeker niet platvloers te noemen. Het maakt van dit album een exemplaar dat ik zeker aanbeveel bij m’n 3 kinderen die hoe langer hoe meer het plezier van strips lezen ontdekken.

De tekeningen zijn mooi en rijkelijk voorzien van blaadjes, bloemen, insecten,... kortom alles wat je in een ondoordringbare jungle mag verwachten. Het is dan ook een waar genot om ernaar te kijken. Toch heeft tekenaar Batem ervoor weten te zorgen dat het geheel niet té druk oogt, zodat lezers van alle leeftijden de aandacht kunnen vasthouden.

Besluit: niet echt iets nieuws onder de zon, maar wel ruim voldoende om een jeugdig publiek op een aangename manier te boeien!