F.C. De Kampioenen 84 Supermarkske bakt ze bruin

Terwijl Markse, samen met Pauline, rustig rond tuft in zijn geliefde Bolleke slaat het noodlot toe. De wagen weigert nog een wiel rond te draaien, ja zelf starten is onmogelijk. Takeldienst Smits raadt Markske aan om toch eens uit de kijken naar een nieuwe wagen want herstellen is hopeloos. Maar Markske zou Markske niet zijn mocht hij niet als een drama-queen, hopeloos in wanhoop, zijn Bolleke een laatste rustplaats bezorgen. Vlakbij, natuurlijk, zodat hij nog regelmatig bloempjes kan brengen en eer betonen.
Bieke ziet het ontroostbaar ventje en zorgt voor een verrassing: een nieuw bolleke model 2015. Iedereen dolenthousiast behalve één iemand: Markske. Toch krijgen ze hem zover om afstand te nemen van het oud model en te genieten van het nieuwe.
En op dat moment komt Supermarkske weer op de proppen. Toevallig? Neen, natuurlijk.

Waar men de ideeën blijft halen om van deze reeks toch nog aangename lectuur te maken... Het is wel vaak gebaseerd op de gebruikelijke misverstanden die dan uitlopen in een bijwijlen hilarisch verhaal. In "Supermarkske bakt ze bruin" is van misverstanden echter geen sprake en dat maakt het nu net zo aangenaam. Het is een verhaal dat rustig voort dobbert op het verdriet van een man om zijn 'bolide' en de gevolgen hiervan.

Leuk verhaal, een beetje van het gebruikelijke afwijkend maar één die toch regelmatig een grote glimlach op het gelaat tovert.

Oh ja, en leuk extraatje: in dit deel zit een kaart waar je kan aanduiden welke albums je reeds in bezit hebt en welke je nog mist. Een hebbedingetje, dus.