Niklos Koda 13 No song

In mijn recensie van het vorige deel was ik nog niet helemaal overtuigd van het nieuwe pad voor Niklos Koda, een veel ernstiger pad, maar na dit deel ben ik terug helemaal mee. Goed tegen kwaad en de keuze tussen de pest en cholera... ja, dat vat het goed samen. Wat betreft de cholera en de pest, bestaat de keuze van Niklos uit of de strijd aangaan om de grootste tovenaar aller tijden te worden en zijn leven veelvuldig te riskeren of niet mee doen in het spel maar dan wel het leven van vrouw en kind wagen. Hij kiest voor de strijd, maar gemakkelijk zal dat niet worden, zijn tegenstanders zijn sterk. En om hen te kunnen verslaan, zal hij moeten kiezen tussen witte en zwarte magie. De eerste lijkt te zwak te zijn, de tweede leidt tot waanzin.. de keuze tussen goed en kwaad belooft dan ook nog heel spannend te worden.

Dit is weer een vlotte en spannende aflevering, waarbij je enerzijds toch hoopt dat je al de antwoorden zal weten wanneer dit deel stopt, maar anderzijds hoopt dat het verhaal zo nog even mag blijven duren. Het is het tweede want er komt nog een extra deeltje, waar de antwoorden eindelijk zullen vallen.. dat hoop ik toch. Deze spanning wordt stilaan ondraaglijk.

Zoals je uit het voorbeeld hierboven kan zien, zijn het opnieuw mooie beelden dat we krijgen in dit deel. Zulk een volgehouden niveau kan ik alleen maar toejuichen. De sfeer die opgeroepen wordt is dan ook zeer treffend en moeilijk te ontwijken. Meegaan in het verhaal is de enige oplossing en laat ik dat geheel niet erg vinden.

In het kort: ik ben weer mee en geniet met volle teugen.