Lanfeust odyssey 6 De gallige delta

Nu Lanfeust het kwade gedeelte van de magie heeft uitgeschakeld is hij op zoek naar het henhülf kruid dat alleen maar groeit in de gallige delta. Dat kruid moet hem helpen om de Magohamoth te redden. Deze keer wordt hij echter niet bijgestaan door Hebus, de vrienden zijn elkaar uit het oog verloren in het vorige deel toen Hebus zwaar gewond in zee viel. Lanfeust wordt op zijn tocht echter nog volop gesteund door zijn vrouwen! (je kan je ook geen avontuur op Troy inbeelden zonder dat Arleston zijn tekenaars mooie vrouwen laat tekenen).
In de delta ontdekken ze naast enkele kleurrijke personages ook een gestrand ruimteschip van Meirrion, dat net wordt aangevallen door merlingen, een moerasvolk dat het laatste jaar plots is opgedoken.
Ondertussen is .Lylth als maar sterker geworden door de energie van de kinderen van Eckmül op te slorpen. Dit volstaat echter nog altijd niet en ze opent de jacht op de Magohamoth. De hoop van Troy rust nu op de schouders van Lanfeust, maar gelukkig is er toch nog de trol Hebus. Hij werd gered door een wijze en is nu een soort assistent in de Universiteit. Hij blijkt een goede leerling te zijn en leert al vlug lezen en zichzelf onttoveren! Blijkbaar is hij niet vatbaar voor de hypnose van Lylth en hij kan enkele wijzen rond hem verzamelen die hij red van de hypnose.
We zijn al weer zes delen ver in deze derde cyclus over Lanfeust. Ik weet niet of Arleston ook acht delen gepland heeft, net als de vorige cycli, maar met dit deel zetten we toch een grote stap richting finale ontknoping. Didier Tarquin is al weer in goeden doen. De eerste twee delen van deze cyclus, die eigenlijk een op zichzelf staand verhaal vormen, waren heel wat minder qua tekenkwaliteit dan dit album.