Mooie navels 7 Haast volmaakt geluk

Het lijkt de meiden eindelijk eens allemaal voor de wind te gaan. Vicky is liever gezien door haar ouders dan haar zus, doordat ze een relatie heeft met de zoon van de rijke buren. Jenny heeft volgens haar de ideale relatie gevonden: deels met de abs van John-Frank en deels in het geniep voor haar gevoelens met de mollige Hugo. En Karen kan met haar groep eindelijk een platencontract tekenen!
Maar iedere medaille heeft een keerzijde: Vicky vindt de aandacht wel leuk maar is misschien toch wel verliefd op de zus van haar vriendje, al mag niemand dit weten natuurlijk. Jenny is bang dat haar relatie met Hugo bekend raakt bij de anderen omdat dit slecht is voor haar imago. Albin is nog altijd depressief omdat zijn beste vriend, en bassist van hun groepje, een moordenaar bleek te zijn, en wil stoppen met de band, meer nog hij krijgt regelmatig een zwartharig meisje over de vloer!

Alles komt samen op het verjaardagsfeest dat de ouders van Vicky voor haar organiseren. Het einde van het album laat al een licht schijnen op het volgende album door een verrassende wending die voor het nodige vuurwerk zal zorgen!

Kortom het Canadese schrijverskoppel, tekenaar Delaf (Marc Delafontaine) en schrijfster Dubuc (Maryse Dubuc) zijn weer goed op dreef en zorgen weer voor een unieke mix van paginagrappen die eigenlijk samen een coherent doorlopend geheel vormen waarbij het verhaal verder evolueert! Daarbij schuwen ze het niet om de lezers wijze levenslessen over verliefdheid, uitsluiting, vooroordelen en zo meer te geven. De reeks staat al veraf van het begin toen Jenny en Vicky als knappe, en dus populaire, maar wel irritante meisjes Karin als vloerveeg gebruikten in hun eigen voordeel.