Tamara 7 Mijn eerste keer!

Tamara is zo een van die series die op een blauwe maandag niet meer werden vertaald. Het was nochtans een reeks met potentieel. Net zoals mooie navels, sluit ze dicht aan bij de leefwereld van adolescente meisje, maar dan zonder het kleffe joepie imago. Alhoewel beide reeksen humorstrips zijn gaan ze ook de grote thema’s niet uit de weg, en door de grappige insteek wordt het nooit belerend of te emotioneel. Maar in 2008 stokte de vertaling dus met deel zes. In het Frans zitten ze al aan deel 13!

Misschien heeft de naam van de scenarist er voor gezorgd dat de reeks nu toch weer is opgepikt voor vertaling, want Zidrou scoort met de regelmaat van de klok. Hij begon zijn schrijverscarrière echter met humorstrips. Hij werd zelfs beschouwd als opvolger van Cauvin! Strip2000 lanceert na zijn avonturen collectie gorilla nu ook een meisjescollectie en een van de speerpunten moet Tamara worden.

Tamara ziet wat op tegen de start van het nieuwe schooljaar: net als altijd is Wagner weer paraat om haar vakkundig de grond in te boren met opmerkingen over haar volslanke lichaam. Meestal kan ze Wagner wel goed pareren, maar haar vriendin Jelilah is nog niet terug van haar vakantie. Maar dan breekt de zon door de wolken als er een nieuwe leerling de klas binnenkomt. Diego, is een knappe gast die meteen Tamaras hart verovert, maar helaas voor haar vallen ook alle ander meiden als een blok voor hem. Er ontstaat dan ook een spannende en vooral grappige competitiestrijd tussen de dames!
Naast Tamaras constante strijd met haar overgewicht en haar strijd om Diego te veroveren is er ook een belangrijke rol weggelegd voor haar stiefzusje Yoli, het vroegrijpe meisje probeert Tamara soms te helpen, soms de loef af te steken wat ook meermaals leidt tot hilarische situaties.

Net zoals die andere meidenreeks mooie navels, bestaat dit verhaal uit grappen van één of twee pagina’s die aaneensluiten tot een overkoepelend verhaal. Dit is een reeks die je moet aanbieden aan je dochter/nichtje van een jaar of twaalf ze zal er zeker van genieten, en het is een goed alibi voor als je het zelf niet durft te kopen want het is zeker de moeite waard!