Zwarte reeks - Bundelingen 6 Vanessa

In dit mooie gebonden album staan vier verhalen.
Het eerste verhaal heet Vanessa. Ze is een nymfomane. Nadat Vanessa op school een leraar verleidde moet ze naar een nonnenschool. Hoewel ze daar weinig in aanraking komt met mannen, weet ze elke keer toch een man te verleiden.
Dit verhaal is geschreven en getekend door Robert Hugues, alias Colber, alias Mancini, alias Trébor. Het verhaal is weinig spannend. Nymfomane rust niet tot ze een piemel in haar poesje heeft. De tekeningen daarentegen zijn erg mooi. En daar gaat het toch om bij dit soort strips.

Het tweede verhaal heet Dame van de Blauwe Slang. De dame uit de titel van het verhaal is leidster van een sekte in Indochina. Een Thai die officier is van het koloniaal bestuur, heeft de opdracht gekregen om de dame van de Blauwe Slang gevangen te nemen. Maar hij loopt in een hinderlaag en wordt gevangen genomen. Als snel blijkt dat hij de aan seks verslaafde leidster van de sekte moet bevredigen.
Zowel het verhaal als het tekenwerk is van Kimbo. Het is een alleraardigst verhaaltje. Het leukste verhaal in dit album vind ik. Ik vind het ook mooi getekend.

Het derde verhaal heet Ninon en het vierde verhaal heet Ninon als slavin. Alle twee de verhalen gaan over de jonge Ninon. Ze wordt mishandeld door haar moeder. Wanneer ze tijdens een wandeling door het bos wordt overvallen door de regen mag ze schuilen in het landhuis van de graaf. Deze graaf en zijn metgezellin houden er nog al een sadistische leefstijl op na. Ninon wordt gedwongen mee te doen. Eerst protesteert ze, maar al snel vind ze het seksuele spelletje wel leuk.
Zowel het verhaal als de tekeningen zijn weer door Robert Hugues gemaakt. Dit genre is niet aan mij besteed. Ik vind het wel mooi getekend.

Het is dat ik een paar van die gebonden albums uit De zwarte reeks goedkoop op de kop heb kunnen tikken, maar ik zou er niet de volle prijs voor over hebben gehad. Voor de verhalen hoef je het niet aan te schaffen. Maar ik moet bekennen dat het tekenwerk prachtig is. Wil je echt een erotische strip lezen met een leuk verhaal dan kan ik je eerder De Schakelaar van Manara aanraden.

Zwarte reeks bundelingen op Ratatouille TV