Snippers 7 Eerst een Selfie

Jawel, Snippers zit reeds aan het zevende deel. Aimée de Jongh laat zich wederom van haar beste kant zien. Daar de gags in het gratis Nederlands dagblad verschijnt tracht Aimée om geen politieke strekking ten toon te spreiden. Voor de rest komt zowat alles aan de beurt. Alle beslommeringen die ook voor de lezer dagelijks deel uit maakt van zijn leven worden uit hun context gerukt en vergroot tot een grap die vaak tot nadenken strekt. Dat en nog zoveel meer maakt Snippers tot een samenraapsel van grappen grollen die vaak reflecteren, niet alleen op Aimée maar op iedereen van ons.
De stroken verschenen van augustus 2015 tot maart 2016 zodat het je niet moet verbazen dat zowel de Sint als de kerstman op de proppen komen en hun steentje bijdragen tot de vaak droge, bijwijlen Engelse humor die Aimée zich eigen heeft gemaakt.
Ook moet het gezegd dat het haar tot eer strekt dat ze, naast alle andere projecten waar ze volop mee bezig is, over Graphic novels tot thrillers, ja zelf tv-projecten, ze Snippers, de reeks die haar uiteindelijk bekend heeft gemaakt, verder zet. Een grap per dag, ttz drie tot vier vakjes, zal voor de doordeweekse lezer waarschijnlijk peanuts lijken maar zet je er maar eens aan. Een dagelijkse deadline, een waar huzarenwerk.

Wil je even lachen met je eigen stunteligheid dan kijk je in een spiegel bij het lezen van Snippers. Ik zeg het niet vaak maar... me like it!!!