Mieleke Melleke Mol (2) 21 De toverstrikjes

Heb jij ook nu en dan (of vaak) de behoefte om van de wereldbol te verdwijnen en alles achter je te laten? Wel, Mieleke, Melleke en Mol worden ook vaak bekropen door dat gevoel. Alleen is het bij hen wel om de verveling te verdrijven of een straf van de juf te ontlopen. De toverstrikjes van oma Tulp vormen voor dit olijke trio dé oplossing. Deze op het eerste zicht doodnormale lintjes transporteren de eigenaars na het zeggen van de juiste spreuk naar Prutprotpretland, een alternatieve wereld met allerlei vreemde creaturen. Dolle avonturen lonken...
Zonder echt af te wijken van de succesformule van deze reeks, slaat deze strip toch een iets andere weg in dan we gewoon zijn. De tijdelijke verhuis naar een andere wereld zo nu en dan voegt een nieuw elan toe dat de originaliteit ten goede komt. Desondanks blijven de grappen even absurd en onvoorspelbaar waardoor de gekende stijl niet verloochend wordt. De bindstukken die een aanloop vormen tot een nieuw buitenwerelds avontuur zijn telkens een verhaaltje op zich, waardoor ook die delen aantrekkelijk zijn. Enfin: de diversiteit, onvoorspelbaarheid en snelheid waarmee de zaken zich voordoen zorgen ervoor dat verveling nooit kan optreden zodat lezers van dit album zelf geen behoefte zullen hebben aan een roze toverstrikje… ;-)

Besluit: Urbanus en Stallaert is hét duo om de jongere lezertjes te bekoren met lekker absurde humor die hen meeneemt in een wereld die ze maar al te graag zouden betreden.