Spiderman 152 Freak de derde & Paparazzi

Tja een Super dik nummer van de alomgeliefde spider-man

Zoals ik al aangaf in een vorige bespreking hadden we het laatste nog niet gezien van Freak

Freak de derde:
Dit is de Epiloog van de confrontatie tss Spiderman en van de superschurk freak die terug na de winterstorm ontdooit uit de cocoon, nu terug sterker (bestand tegen vuur en kogels) van een vorige confrontatie tegen Spidey nu weer gevangen zit in een koelcel. Gevangen door een list van Doc. Conners en Spiderman die ik niet bespreek (anders moet je niets meer lezen :D ) maar ook een kleine schermutseling met die Menace die plots opduikt juist terwijl Peter doorkrijgt dat ze Freak op het spoor zijn en hij met z n humor wenst of er geen behulpzame Kloon of Skrull aanwezig is om hem te helpen...
Het verhaal zelf vindt ik maar een 6/10 gewoon om de simpele reden dat ik het niet heb voor die twee "nieuwe" schurken, een pluspunt zijn toch wel de tekeningen Kitson kent z n stiel en het bevalt me wel !
Verhaal: 6/10 Tekeningen: 8/10

Paparazzi:
Een driedelig verhaal waarin het draait over (voor mijn gevoel) "je geweten", Peter laat zich verleiden door het grote geld dat hij kan verdienen door Paparazzi te worden van Celebs in dit geval Bobb Carr (de grootste rebel van Hollywood) hij raakt verstrikt in een strijd met een losgeslagen "fan" die iedereen vermoord die ook maar iets Carr in de weg legt hoe of wat laat ik over aan de lezer maar een keerpunt in het leven van Peter is er zeker gemaakt ! Hij krijgt de Ultime opdracht een foto te maken van Carr en zijn "nieuwe vriendin" voor hééél veel geld indien het hem lukt. Maar juist als hij die bewuste foto wil nemen komt die "fan" Paperdoll genaamd op de proppen om haar te vermoorden en spidey in actie moet komen, de vrouw verbergt zich in de "Panic Room" (iedereen kent dit wel zonder twijfel van de gelijknamige film met Jodie Foster). Spiderman vecht zich eruit met behulp van de stem uit de Panic room en 'red de dag' Hij komt met zijn foto s aan op de Bugle en besluit bij zijn baas om de nog niet geziene foto s te vernietigen en zijn hart te volgen om zijn vrienden niet te kwetsen (Harry was enorm kwaad doordat Peter een Roddelfotograaf geworden was) en te behouden.

Zo zonder zijn weet kiest Peter voor het behoud van zijn vriendschappen maar...... !
Daardoor weet hij nu niet wie in die Panic Room zat ! Wie de nieuwe vriendin was van Carr !
Het is niemand minder dan... ! en dat verklap ik niet want het moet toch een beetje spannend zijn hé