Het narrenschip 3 Storingen

Een verhaal dat logisch in elkaar zit, een duidelijk patroon van oorzaak en gevolg kent, maar tevens heel absurd is, is een zeldzaamheid. Nog erger is het gesteld met het aantal verhalen dat die combinatie succesvol kunnen brengen. Maar deze reeks slaagt daar in, schijnbaar zonder enige moeite. Laat me het dan ook toe om het nu al te zeggen, ik ben fan.

De grootcoördinator begint langzaam aan te merken dat een land leiden, soms wel wat lijden is. Het gaat niet echt van een leien dakje en dan verwoord ik het nog enigszins positief. Maar ja hij is ook niet echt de goede zijde in dit verhaal dus echt erg kan ik die situatie niet vinden. Daarentegen prinses Chlo en haar nar Arthur lijken goed op weg om heel wat avonturen mee te maken voor ze ongetwijfeld het vuur aan de schenen van de grootcoördinator gaan aansteken. En ook de echte koning is nog niet uitgeteld.
De verborgen kracht achter dit alles, neemt een steeds grotere rol op en begint rechtstreeks in te grijpen, nog niet echt vlot en vlekkeloos, maar de leerschool is effectief. Het is duidelijk dat deze macht nog een bepalende rol gaat spelen en voorlopig lijkt hij/zij aan de kant van de prinses te staan. Benieuwd hoe dit spel verder gespeeld gaat worden..

De tekeningen zijn nog steeds mooi gedetailleerd en soms echt een ontdekkingsreis op zich. De landschappen krijgen door hun eigenheid en inkleuring dikwijls iets magisch, terwijl de figuren ofwel heel schattig zijn of net heel akelig voorkomen. Net wat zo goed aansluit met het type verhaal. Oh ja en als je de smurfen als slechteriken prachtig neerzet en ze toch hun typische kenmerken laat behouden, heb je sowieso al gewonnen. Excellent gewoon!

In het kort: Aanrader en eigenlijk een verplichting om deze reeks te volgen!