Beast 1 Yunze, de beschermgod

Uit de stal van Le Lombard vond ik deze BEAST. Geschreven en getekend door het duo Guerrero/Cheilan.

Het verhaal speelt zich af op een afgelegen planeet die in oorlog is met een Droid leger dat blijkbaar de overhand haalt op het moment dat het verhaal start. Het offer van een klein meisje laat de aarde trillen en maakt een Godin wenen van woede. Daarna rolt het verhaal langzaam maar zeker verder met de introductie van nog enkele God dieren en hun aardse "sidekicks" die het geheel spekken.

Het verhaal zelf is niet zo uitgebreid en had naar mijn smaak nog wat betere diepgang kunnen krijgen. Vlugge sprongen maken het een gemiste kans en je wordt nog niet echt in het verhaal mee getrokken. Er is nog plaats voor verbetering en hoop echt dat de latere delen hier rekening mee gaan houden en het boeiend houden.

Waar deze strip het echt moet van hebben is volgens mij de uitstekende samenwerking tussen de tekenaar en de inkleurder (Javier Martin). Er zijn soms snelle platen gemaakt die dienden om invulling van de bladen te krijgen maar er zitten veel afgewerkte juwelen tussen die me doen verlangen naar meer. Je kan de tekenstijl indelen onder modern, strak, lichtjes onafgewerkt (weet het niet beter te verwoorden), textuur rijk, met manga invloeden maar toch heel Europees.

Al bij al een niet verkeerde strip waarbij ik hoop dat de volgende delen het verhaal beter omhoog krikken en de afwerking van de tekeningen nog een klein beetje beter wordt.