Spiderman 154 Kraven de jager

Eindelijk ! Dit is hopelijk het begin van een nieuw tijdperk, waar we terug een "Good old Fashion" Spidey Comic lezen!
Dit nummer heeft het allemaal:
- knokpartijen tussen Spidey en Vermin en de dochter van Kraven de Hunter. Wie Kraven zelf verwachte is eraan voor de moeite. Dat hij dood is, weet natuurlijk iedereen... alhoewel met Marvel weet je nooit.
- een klein gastrolletje voor DD
- de immer alomgekende spidey humor
- het eeuwige angstgevoel dat zijn geheime identiteit ontdekt zal worden
- en natuurlijk zijn "met grote krachten gaan grote verantwoordelijkheden mee" leuze die telkens terug naar voren geschoven wordt.

Het verhaal boeide me eens helemaal, lang geleden dat dit nog eens gebeurde in de Nederlandse uitgave. Zoals men in vorige nummers al in prologen kon vaststellen dat de dochter van Kraven haar "prooi" prospecteerde, gaat ze nu in de aanval... maar ze heeft nog veel te leren van de ECHTE jager want ze heeft namelijk de verkeerde mee... Peter zijn kamergenoot. De agent wordt dus meegenomen onder dwang, met spiderman zijn pak aan.
Een leuke toets dat Peter Matt Murdocks pak gaat "lenen" doordat hij door die omstandigheden pakloos is... DD redt de dag dus en zijn flatgenoot op tijd van de Jager.

Ik voel het, dit is het begin van de omekeer! Neen, geen toekomst voorspelling maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de redactie van Spiderman de lezer informeert dat het volgende nr zal bestaan uit oudgediende superschurken. Blijkbaar weten/beseffen ze dat de spidey comic niet meer was wat het geweest was, doordat ze zelf zeggen/verlangen naar superschurken die we allemaal kennen.

Slot: Guggenheim heeft me na héél lang wachten nog eens kunnen boeien! Tof nog eens zo een leuk nummer te lezen, die ik in één ruk heb uitgelezen zonder me af te vragen of te verlangen naar het einde van de strip. Hij was uit in no time. Ook de tekeningen van Jimenez waren oké, op het eerste zicht niets op te zeggen. We worden in het midden van het nummer zelf getrakteerd op een mooie frontcover van Daredevil (Amazing Spider-man 566) ndvr Dit nummer verdient van mij een 7.7 /10, er moet nog een beetje aan gesleuteld worden maar het is wel oké.