Mortal Kombat X (Lion) 2 Bloedgoden

Deze reeks is een soort van prequel op het spel Mortal Kombat X en tegelijkertijd een sequel op Mortal Kombat (2011). En laat ik al maar beginnen met te zeggen dat als je geen van deze twee kent, het verdomd moeilijk wordt om de stripreeks te volgen. Ik mag niet echt zeggen dat voorkennis absoluut vereist is, maar je mist wel veel zonder.

In essentie gaat dit verhaal over een aantal dolken, de Kamidogu-dolken. Als je deze zou bezitten, kan je zowat alles overheersen en/of vernietigen, zo ook de Buitenwereld en de Aardwereld. En laat er nu een aantal op uit zijn om ze inderdaad samen te brengen. Om ze vast te krijgen moeten er wat gevechten, veldslagen of regelrechte oorlogen gevoerd worden en ondertussen zijn er ook al een aantal anderen opgestaan om deze eerste groep tegen te houden en dat leidt tot nog wat meer geweld en doodslag. Het moge al duidelijk wezen dat we hier niet met een vredelievend verhaal te maken hebben, maar met pagina's waar het bloed van af druipt.. perfect voor de Mortal Kombat-wereld.

Mortal Kombat is nooit echt een spel geweest van één held, maar eerder van verschillende deelnemers samen, zo ook hier. Je kan dus behoorlijk wat bekende figuren tegenkomen in dit verhaal. Er wordt niet heel veel tijd gespendeerd aan introductie, er is immers een oorlog te vechten (of een Mortal Kombat of...). Je wordt er in gesmeten en meegesleept van het ene gevecht naar het andere.. een snelle actie-opeenvolging die je geen moment rust geeft en dus ben je al aan het einde voor je het goed en wel beseft.

Toch een woordje over de tekeningen. Van Amerikaanse superhelden-comics ben je meestal gewoon dat ze redelijk donker en ruw getekend zijn. Maar dat is hier niet. De kleuren zijn verrassend helder en licht ondanks al het bloed en het gore.. en het is best eens aangenaam om te zien dat er meer kleuren zijn dan zwart.

In het kort: MK all the way!