Wolverine (Standaard) 6 Deel 6

Wolverine heeft zijn geneeskrachten verloren en is daar een beetje door op de sukkel geraakt. Hij laat zijn vrienden achter, wil geen heldenwerk meer doen, treedt toe tot een bende huurlingen die in dienst zijn van een zwaar crimineel en zit er ogenschijnlijk niet mee in om iemand te doden. Dit is niet de Wolverine zoals we hem kennen. Maar er worden tipjes van de sluier opgelicht en een nieuwe beeld wordt zichtbaar. Wolverine is misschien toch niet zo helemaal veranderd, misschien is dit wel één grote undercover-operatie. Maar als het zo zou zijn... zijn medehuurlingen vertrouwen hem niet geheel. Bijgevolg hangt zijn leven aan een dun draadje te bengelen, welk verhaal het ook is.

Met andere woorden, er is nog behoorlijk wat onzekerheid in het spel en Wolverine is nu niet bepaald de meest open persoon ter wereld dus het finale antwoord op al onze vragen zal nog wel even op zich laten wachten. Desalniettemin is er wel een leuk verhaal opgebouwd waarbij goed zo maar slecht kan worden en omgekeerd. Tja huurling zijn heeft een prijs.

De meeste tekeningen voelen zeer dynamisch aan. Niet alleen door de beweging die er overal ingestoken wordt, van voorbijvliegende wolken tot het wegvliegend puin, maar ook door de expressieve gezichtsuitdrukkingen. Alleen wordt er af en toe, naar mijn mening, iets te veel ingezoomd op bepaalde delen van het lichaam. Deze extreme close-ups hebben niet altijd een meerwaarde en breken zelfs soms het ritme. Maar de volgende prent sleept je direct terug mee in het verhaal, dus zo erg is het nu ook weer niet.

In het kort: de huurling Wolverine doet het goed