Beestjes 7 Gezellig

In een moordend tempo laat strip2000 de grappen van Schwantz op ons los, want dit is al het derde album van Beestjes dat dit jaar verschijnt. Ze kunnen dit tempo wel nog een tijdje aanhouden als ze willen want doordat de reeks jarenlang niet in albumvorm is verschenen zijn de grappen die nu in albumvorm verschijnen gags die al in 2010/2011 in de gratis krant spits verschenen!
Het recept van Beestjes is nu wel gekend, we volgen de lotgevallen van Hond en Papegaai. De strookjesgrappen staan soms op zichzelf, soms volgen ze een tijdje een thema. Zo komen de angry birds, een ontheemd koekoeksjong, een tijger als huisdier, familiebezoek en kamperen de rode draad voor enkele pagina’s . Er zit ook een fantastische reeks grappen in als Hond zich heeft buitengesloten en dan maar in het hondenhok moet gaan slapen. Plots duikt een agent op die hem beschuldigd van plagiaat omdat alles toch wel erg op Peanuts gaat lijken. Om zelf een rechtszaak te vermijden gaan we hier geen voorbeeldjes van posten!
Na het verdwijnen van Heinz is Beestjes van Schwantz een waardige opvolger geworden van deze legendarische reeks! De humor is even absurd, soms verwijzend naar de toenmalige actualiteit, soms wordt er met taal gespeeld en krijg je reeksen grappen. Ook de tekenstijl in een dikke lijn,lijkt me schatplichtig aan Windig en de Jong maar dit is eerder een compliment!