Schatjes 1 Schatjes
2 Op mannenjacht!

De discussie is reeds op het forum volledig los gebarsten. Wordt er niet te veel gedigitaliseerd? Voor inkleuringen en andere taken kan je het een logisch gevolg noemen. Digitaal inkleuren is veel vlugger, gemakkelijker en vooral veel minder foutgevoelig. Ga je ergens verkeerd of dien je achteraf een kleurtje te vervangen dan moet je maar even het betreffende bestand openen en de correctie aanbrengen.
Maar wat gebeurt er nu als je ook je karakters volledig gaat digitaliseren? Wel dat antwoord vind je terug in het stripdebuut van Arthur De Pins. Schatjes is een volledige computer gemaakte strip. De Format is geweldig, evenveel teken kaders per blad (behalve enkele uitzonderingen), wat het al iets moeilijker maakt om mee te werken. Automatisch, door je in dit soort format te bewegen, moet je verhaal ook voldoen aan de regels die je zelf hebt op gelegd.

Het scenario is niet altijd door Arthur De Pins zelf geschreven maar hij vermeld dat dan ook netjes onderaan indien de idee van iemand anders is. Maar waarover gaat Schatjes dan wel? Wel, je kan het een beetje zien als een snelle, luchtige en grappige Amerikaanse soap op papier. Sex & the City is hier denk ik een goed voorbeeld om de strip te situeren. De gags zijn 1 tot 2 pagina's lang en zijn gericht op volwassenen. Een midden twintiger (kan ook naar de late 20 neigen) die allerhande avontuurtjes beleefd met one night stands of vriendinnetjes, soms nogal wat puberale grappen uithaalt of gewoon onderuit wordt gehaald door de vele dametjes die het verhaal rijk zijn.
Is dit een eerste reeks waar ik kennis mee maak, die de toekomst voor meer computer in de strip wereld open gooit? Zeer zeker en het is nog goed gelukt ook. Laat maar komen die computer als deze kwaliteit wordt aangehouden.

Schatjes 1 & 2 is een luchtige grappige volwassen strip, licht erotisch, van een jonge kerel in de grote, met vele vrouwen, rijke stad.