Lucky Luke (Nieuw uiterlijk - Dupuis/Lucky Comics) 32 De postkoets

Wells Fargo & co zit met een gigantisch probleem. Al jaren zijn zij de top in het betrouwbaar transporteren van mensen en goederen. Maar de koetsen worden de laatste tijd meer en meer overvallen en het vertrouwen bij de klanten verdwijnt zienderogen, net als het inkomen voor Wells Fargo. Daarom willen ze met een stunt dit vertrouwen terug opkrikken en daar komt Lucky Luke in te pas. Op alle muren melden ze dat er een postkoets vertrekt van Denver naar San-Francisco met aan boord een nooit geziene hoeveelheid goud. Koetsier van dienst: Hank Bully. Begeleider: Lucky Luke
Samen met het goud gaan er ook enkele mensen mee op dit transport. Dit allegaartje bestaat uit een goudzoeker, een fotograaf, een priester, een valsspeler en een boekhouder met vrouw. Een van hen zou wel eens een bedrieger kunnen zijn.
Maar: 'Wells Fargo komt overal door!'

De postkoets, van Morris op scenario van Goscinny, is een van die strips die Lucky Luke hebben gemaakt tot wat hij nu is. Grappig en spannend maar op een dusdanige luchtige manier verteld dat zowel jong als oud voluit kunnen genieten van het verhaal. Dat dit duo aan elkaar gewaagd was kan je duidelijk merken aan de vertel- en tekenstijl. En ook al is het verhaal oorspronkelijk van 1969 het heeft nog niets van zijn pluimen verloren. Deze tijdloze strip kan nog generaties meegaan zolang de passie voor het Wilde Westen blijft bestaan.

En de gastrol van Alfred Hitchcock zal jou waarschijnlijk ook niet ontgaan :-)