Wonderball 3 De sheriff

Ondanks dat we al een hoop puzzelstukken gevonden hebben, is het totaal plaatje toch nog niet helemaal duidelijk. Wat weten we wel? De weeshuizen hebben moordenaars opgeleid en dat op een bijzondere manier. Ze werden subliminaal, psychologisch en psychisch klaargestoomd om perfecte moordenaars te worden. En de juiste pil of spuit hielp daarbij. Echter bij vele van deze wezen sloegen na een tijd de knoppen door en dan werden ze plotseling (en ongewenst voor hun opdrachtgevers) massa-moordenaars. Maar ook de detective, bijgenaamd Wonderball, die dit verhaal tracht op te helderen is één van de wezen. Is hij ook geprogrammeerd om een moordenaar te worden?

Ondertussen zien we ook al aan de Latijnse namen, de aanwezigheid van priesters en het feit dat er een geheime genootschap in het spel is, de hand van de katholieke kerk. Zijn zij de organisatie die de touwtjes van deze massa-moordenaars in handen hebben? En wat is dan hun uiteindelijk doel? Tja, zoals gezegd, we hebben al behoorlijk wat puzzelstukken, maar enkele cruciale stukken ontbreken nog.

Ik moet zeggen, dit is een verhaal dat me langzaam aan overtuigd heeft. Het eerste deel was een beetje van niet slecht maar ook niet goed, het tweede deel kreeg me al meer meegesleept in het verhaal en bij dit derde deel zit ik er volledig in mee. Ik wil het antwoord weten op de voorgaande vragen.. dit mysterie knaagt en ik wil de oplossing kennen en liefst zo vlug mogelijk.

De tekeningen zijn behoorlijk gedetailleerd zonder gebruik te maken van een rauwe, krasserige stijl.. dus eerder Europees. Maar de zwarte schaduw in volle vlakken geeft het toch wel weer een Amerikaans toetsje, zonder te vervallen in van die typische, duistere tekeningen. Een combinatie dat werkt voor dit verhaal.

In het kort: intrigerend verhaal, dat nu op dreef is gekomen.