Kathy's kat 6 Deel 6

Nathan, zijn dochter Kathy en haar kat Sushi zijn samen met Sam en haar zoontje Victor op vakantie in Venetië. De relatie tussen Nathan en Sam wordt daar alleen maar door verstevigd. Bij hun terugkeer besluiten ze dan ook om samen te gaan wonen. Sam haar woning is daarvoor ideaal, dus Kathy en Sushi nemen hun intrek in de woning. Dat dit met de nodige grappen, grollen en misverstanden gepaard gaat mag wel duidelijk wezen.
Kathy's Kat is een strip met één-pagina gags en beschrijft de turbulente relatie tussen de vijf hoofdpersonage's, hierboven reeds opgesomd, bij wijlen bijgestaan door een bijfiguur zoals een tante, buur, vriendje of vriendinnetje. Wat het hele gebeuren nog een extra dimensie geven is dat de figuren evolueren naargelang de verhalen vorderen. Hun relatie tot elkaar en anderen vordert bij het lezen, emotioneel maar ook professioneel. En ook al is Kathy's Kat gericht op een jong publiek, het is door iedereen te smaken met een jeugdig brein, iets wat je als striplezer wel moet hebben om van het genre te kunnen genieten.

Met dit zesde deel zit de reeks nog niet in de sleur en zal die, als Cazenove en Richez spitsvondig uit de hoek blijven komen, nog ettelijke delen kunnen uitbreiden. En neen, je moet geen kattenliefhebber zijn om dit te smaken, maar een kat als huisdier hebben zorgt er wel voor dat je Sushi eerder als herkenbaar kan plaatsen. Sushi is namelijk het type kat zoals die bij jou thuis in de mand ligt, niet het Garfield-type dat sterk bij de haren is getrokken. Neen, Sushi is en kat pur-sang.