De legendariërs 7 Ochtendgloren en avondschemer

De queeste om de bevolking van de wereld Alysia terug volwassen te maken is nog steeds niet ten einde. In het vorige deel kwamen onze 5 helden in het bezit van een drankje dat moet zorgen voor de verbreking van de vloek die hun wereld teistert. El Diablo, de beroemdste dief van Alysia, ruikt een gouden zaakje en steelt het kostbare flesje, maar ziet z’n poging gedwarsboomd door de goden van de schepping en de vernietiging: Ochtendgloren en Avondschemer. Deze individuen brengen geen prettige vooruitzichten mee voor onze helden. Een race tegen de tijd begint...
Sobral graaft in dit album opnieuw een stukje dieper in de geschiedenis van de planeet. Ook komen we heel wat meer te weten over Gruizel, de Jaguarian, die het in dit album wel erg moeilijk krijgt. In dit album worden tevens heel wat nieuwe en kleurrijke figuren geïntroduceerd, wat bijdraagt tot de aantrekkelijkheid van het album.
Dat dit een album zich richt tot de jeugd, is behoorlijk snel duidelijk. De leeftijd van de hoofdpersonages is al de eerste indicatie, de covertekening de tweede. Verder bevat het album alle ingrediënten die een jong publiek aanspreken: heftige en zeer wispelturige emoties, veel en afwisselende actie en een goed te volgen verhaal. Zoals reeds aangegeven zijn er ook voldoende nieuwe elementen die zorgen dat de jeugd geboeid blijft door dit epos.
Het tekenwerk van Sobral leunt veel meer aan bij manga dan bij de Europese tekenstijl. Dit is te merken aan de grote ogen, zeer sterke gezichtsuitdrukkingen en veel beweging (vormgegeven door tal van bewegingslijnen). De drukke tekeningen zullen zeker niet door iedereen gesmaakt worden, maar vallen bij het moderne jeugdige publiek die dat gewoon zijn, erg in de smaak (getuige m’n eigen kroost). De kleuren zijn bovendien vrij fel. Dit is met andere woorden geen album waar je snel snel eens doorbladert waardoor het garant staat voor heel wat kijk-plezier.

Besluit: een moderne strip die gesmaakt zal worden door de moderne jeugd!