Stern 2 De stad van de wilden

1882, het Wilden Westen en toch geen standaardverhaal over cowboys... count me in. Deze Elijah is een doodgraver. Hij doet zijn job in een ruraal gebied, maar wordt nu geconfronteerd met een schokkende gebeurtenis: zijn bestelde boeken kunnen niet geleverd worden. Als er iets is waar Elijah een passie voor heeft, dan is het lezen. Dus hij kan dit niet zo maar los laten. Echter de oplossing is om naar de 'grote' stad te gaan en daar zelf de boeken te gaan halen. Als je weet dat de stad maar een dagtrip weg is, lijkt het evident wat hem te doen staat. Maar Elijah heeft zo zijn redenen om niet graag naar die stad te gaan. De lokroep van de boeken is echter te luid en hij gaat toch.

Tot zover het begin van het verhaal, want nu breekt het pas echt los. In de stad staan er verschillende verrassingen te wachten op hem en ons als lezer. Dit is nog steeds een strip die ver weg blijft van bewandelde paadjes en ons heerlijk nieuw vertier in het Wilden Westen biedt. Niet dat dit een ernstig verhaal is, neen hoor, de humoristische ondertoon blijft aanwezig, komt af en toe met een splash naar boven en zorgt voor heel wat plezier tijdens het lezen.

De tekenstijl is eentje dat aanspreekt. Je zou kunnen zeggen dat het allemaal karakterkoppen zijn, maar eigenlijk zijn de smoelen en lichamen zo gekozen dat ze het best het verhaal kunnen vertellen en tezelfdertijd de humor er in houden. Je gaat hier niet van schaterlachen, maar je sluit dit boek wel met een bevredigde glimlach.

In het kort: te volgen reeks!