Uur U 10 De Kennedy bende

"Uur U", u kent het ondertussen al, is een what if. Wat als er in de geschiedenis dit gebeurde in plaats van dat, de kogel de president niet vermoordde, de Russen de eerst op de maan waren, ... Al de verhalen zijn gebaseerd op historische feiten maar de afloop ligt iets anders.

In "De Kennedy Bende" vinden we Joey Kennedy terug, de beroemde dranksmokkelaar en de man die zich kandidaat stelt voor het presidentschap. Zijn programma voor deze verkiezing is het einde van de drooglegging en dat is natuurlijk tegen de zin van menig maffiabaas. Zijn zonen stuurt hij voor de campagne nog wel even de grens over om een voorraad alcohol op te halen maar door enkele illustere personages zou deze trip wel eens totaal anders kunnen aflopen.

In de reeks "Uur U" zitten ware pareltjes tussen en, zoals in elke serie, mindere verhalen. "De Kennedy Bende" is goed maar ook niet meer dan dat. Reden kan zijn dat we net te weinig informatie krijgen over de drooglegging en te snel in het verhaal gesmeten worden omdat de scenarist denkt dat iedereen die periode wel kent. Of ligt het meer aan de vertelwijze? De lezer moet maar oordelen.
Over de tekeningen geen op- of bemerkingen. Realistisch, gedetailleerd en de donkere inkleuringen die de sfeer beter beschrijft dan duizend woorden

Tot besluit: Goed en spannend verhaal maar niet de echte uitschieter. Het blijft wel intrigerend tot de laatste pagina.