The Superior Spider-Man (Standaard) 10 Deel 10
11 Deel 11

Met gemengde gevoelens begon ik aan deze twee bundels van superior spider-man. Blij dat ze samen zijn verschenen en dat we zo vlug het einde van deze verhaallijn kunnen lezen, maar ook een beetje triest omdat dit de laatste marvel-vertalingen zijn die zullen verschijnen bij standaard uitgeverij. Dit was dus een ideaal moment om een spider-man marathon te houden en alle elf de bundels eens te herlezen. Zo kunnen we nog eens intens genieten van het verhaal dat Dan Slott ons heeft voorgeschoteld.

Dock Ock heeft zichzelf overschat toen hij de symbiont uit Venom isoleerde en zelf de controle over de symbiont wilde overnemen. De symbiont neemt zelf de controle over van dock ock! Daarnaast moet superior-spiderman ook nog afrekenen met de goblinking. Die staat sterker dan spidey had gedacht omdat goblin de spiderbots heeft kunnen misleiden zodat ze geen alarm meer sloegen bij het zien van een van goblins mannen. Als hij ook de hand kan leggen op Carlie Cooper, de agente die onderzoek deed naar spider-man en zijn ware identiteit heeft ontdekt, leert ook de goblin wie er achter het masker schuilt!
Als ook burgemeester Jameson genoeg heeft van de chantagepraktijken van spider-man, de echte Peter Parker zich toch nog manifesteert en ook de avengers in actie treden weet je al dat we toewerken naar een fantastisch ontknoping!

Spijtig dat het verhaal er op zit, maar het was een leuke rit om mee te maken. Dit maakt me nieuwsgierig naar meer spidey, helaas zal ik me nu tot de Engelstalige markt moeten wenden.