Guust chronologisch 4 Daverende flaters te koop

Ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van Guust Flater, een van de grappigste stripfiguren ooit, heeft men besloten om alle grappen en tekeningen die ooit zijn verschenen te bundelen in eenentwintig chronologische delen. Daarbij heeft men de lettering en de inkleuring herbekeken. Iedere maand verschijnen er twee nieuwe delen in een hardcover jasje en een beperkte oplage van 2000 stuks.

Hoewel de titel van dit deel overeenkomt met album R2 uit de oorspronkelijke reeks is de inhoud niet gelijk. De grappen in dit deel starten zowat vanaf pagina 20 uit het deel R2. Dit wordt aangevuld met enkele grote prenten die in het weekblad Robbedoes verschenen, een speciaal journalistiek stuk dat tegen wil en dank door Guust Flater werd gemaakt ter gelegenheid van het vijfentwintig jarig jubileum van het weekblad Robbedoes. Er wordt ook ruimschoots plaats gemaakt voor de vreemde kostuums die Guust heeft uitgeprobeerd om naar een gekostumeerd bal te gaan, met de nodige grappige gevolgen.

Tussen de grappen zitten er ook wel enkele klassiekers. Naast Guusts gekende hobby om lokfluitjes te maken en zijn passie voor muziek is het de rode muts met pompon die hij van zijn tante Sophie heeft gekregen die eeuwig op mijn netvlies is gebrand. Zeker als je daarbij het bijpassende neusmutsje met pompon op Guusts gok ziet staat!

Net zoals bij de andere bundels is er ook hier weer een ex-libris bijgevoegd, dit maal zien we Guust onder de douche. Als je al de gewone albums van Guust in huis hebt kan je misschien nog twijfelen om deze geremasterde editie te kopen, maar als je deze klassieker nog niet in huis hebt mag je zeker niet twijfelen, de humor van Guust is tijdloos!