Het pad van Jessica 2 Rood piment

Veelschrijver Dufaux en tekenaar Renaud konden hun blonde vamp met de blauwe ogen blijkbaar niet lossen en zijn met een spin-off van Jessica Blandybegonnen, waarvan dit het tweede deel is. Deze afgescheurde reeks werd in het laatste deel van de reguliere serie reeds aangekondigd.

Welke paden heeft de fel belaagde schone Jessica doorheen de jaren zoal bewandeld? Wat kan haar overkomen dat ze nog niet heeft meegemaakt? En hoeveel naaktscènes krijgen we ditmaal voorgeschoteld?

In dit deel wordt Jessica steeds dichter op de hielen gezeten door slechterik Soldier en zijn sadistische dochter. Jessica is in Mexico op zoek naar haar ‘zoon’ (met enig voorbehoud zo genoemd) Rafael, waardoor Soldier en zijn dochter ook dienen af te zakken naar dit ruwe land. De titel van de strip verwijst naar Anita Royale, een charmante bendeleidster die wordt gecontacteerd door Soldier. Zij is ervan overtuigd dat Jessica haar vader vermoord heeft. Even wil ik refereren naar het deel ’Het meisje van Ipanema’ uit de hoofdreeks: veel van de verwijzingen in ‘Rood Piment’ gaan over deze strip.

Dufaux en Renaud zitten al een tijdje in het vak, en wat je van deze twee oude rotten kan verwachten, krijg je dan ook. Een kluwen van complotten, intriges, sea, sex, sun en, niet te vergeten, blues. Soms ranzig, soms choquerend, maar nooit erover. De scènes met vrouwelijk bloot zijn ook aanwezig en zorgen hier en daar voor een rustpauze in het verhaal, dat verder nogal gezwind van scène naar scène gaat, van de ene intrige naar de volgende. Het is soms verwarrend en terugbladeren is af en toe nodig.
Het grote voordeel van deze strip: er vallen zoveel doden dat er op het einde van dit deel nog slechts enkele slechten overblijven, zodat het volgende en vermoedelijk laatste deel niet zo gecompliceerd kan zijn. Voor Jessica-liefhebbers een aanrader, voor de anderen leuk om te lezen, maar ook niet meer dan dat.

Scenario: 6,5/10
Tekeningen: 7,5/10