De drakenorde 3 De eerste

In het afsluitende deel van deze trilogie vallen alle stukjes van de puzzel in elkaar. We komen te weten wat er met Eva Wilson is gebeurd nadat ze in deel één is verdwenen en even opduikt op het einde van deel twee. We achterhalen wat er in die Nazi-vrachtwagen zit. We maken kennis met de promeer en ook de grootmeester van Thulé is geen nobele onbekende meer. Ook wordt het duidelijk waarom Hitler heeft gedaan wat hij gedaan heeft en waarom het op het einde allemaal verkeerd loopt met het Arische ras. Enfin, er gaat "een wereld van kennis" open voor onze ogen.

Dit derde deel is een spannend sluitstuk van een uitmuntende thriller. Scenarist Jean-Luc Istin heeft nogmaals bewezen dat hij een schitterend schrijver is en de lezer kan meeslepen in een apocalyptisch hoogtepunt. De tekeningen van Denis Rodier lenen zich uitstekend tot dit soort van verhalen. Zijn realistische tekenstijl verbergt niets. En laten we vooral Elodie Jacquemoire niet vergeten, die voor een zeer knappe inkleuring heeft gezorgd.
Dit esoterisch verhaal met engelachtige en duivelse creaturen heeft dus alles om ervoor te zorgen dat je het in één ruk uitleest. Ook de karakters zitten vol verrassende wendingen. Soms is het niet meer duidelijk wie nou de goede en wie de slechte is. Maar dat maakt het verhaal alleen maar interessanter.

Deze aflevering zit vol met flashbacks die ons duidelijk maken wat er in de vorige delen is gebeurd. Daarom is het aan te raden om de twee eerste delen nog even door te nemen, zodat je in het laatste deel niet te veel mist van de bochten die het verhaal neemt.

In het Frans is er ondertussen ook een deel 0 uitgebracht waarvan je hier de eerste zes pagina's kan zien. En ook de integrale is daar reeds over de toonbanken geschoven.

De website met wat extra info over het verhaal vind je hier.