Uur van de wolf: Barbara Stok

Avatar Striphens
446
Gisterenavond werd ik gegrepen door het interview met stripmaker en stadsgenoot Barbara Stok dat nu te bekijken is op NPO Start.

De interviewer spreekt haar, haar vrienden en fans bij haar kraam in Angouleme(?), het feest in Barcelona(?), bij de uitreiking van de stripschapsprijs 2023 in Forum Groningen en er is veel aandacht voor haar boek "De filosoof, de hond en de bruiloft". Het interview legt niet alleen die titel uit, maar brengt ook de tekeningen uit het boek op unieke wijze tot leven. Stok deelde haar artistieke proces en hoe ze erin slaagde om filosofie, humor en verbeeldingskracht in één meesterwerk te verweven.

Een leuk interview met een artieste met een eigenzinnige levensfilosofie en een toch kleurrijke achtergrond.
Geplaatst op 06/12/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 06/12/2023
Avatar Wijnand
245
Prachtige documentaire! Met veel plezier gekeken.
Geplaatst op 06/12/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 06/12/2023
Crew
Avatar Surya
13261
Klinkt interessant, moet ik eens bekijken met een VPN :)
Geplaatst op 06/12/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/12/2023
Avatar Striphens
446
Tja, sorry, Belgen, Nieuw-Zeelanders en andere Buiten-Nederland-ers. Ik heb er niet bij stilgestaan dat NPO Start vereist dat je vanuit Nederland komt kijken. Inderdaad Surya, een VPN is dan een goed alternatief (ik heb dat (nog) niet). Of het ontzettend leuke interview met Barbara Stok de aanschaf rechtvaardigt, betwijfel ik. Er zijn nog zoveel goede boeken te lezen...
Geplaatst op 08/12/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 08/12/2023