Ik zoek een strip(verhaal) waarvan ik de titel noch auteur ken

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een stripverhaal dat ik in mijn jeugd in de jaren '90 gelezen heb. Het was onderdeel van een soort 'verzamelalbum' of 'vakantieboek' waarin vehalen uit meerdere reeksen gebundeld waren.

In het verhaal bezoekt een meisje een jongen (haar klasgenoot) die thuis hetstelt van een gebroken arm. Hij woont met zijn broertje en moeder op een saai appartement in de stad en is dus aan dat leven gekluisterd door zijn blessure. In zijn verbeeldingswereld ontsnapt hij echter naar een prachtige, grote tuin die hij gecreëerd heeft. Die paradijselijke tuin wordt op een gegeven moment opgeschrikt door een monster. Dat blijkt dan (als ik me goed herinner) het monster 'onder het bed' te zijn dat zijn broertje zich inbeeldt.

Zelf had ik in mijn hoofd dat dit een verhaal uit de reeks 'Sam' (van Legendre en Bosschaert) was, maar dat schijnt niet te kloppen, als ik even opzoek naar de verhalen uit die reeks. De tekenstijl was echter wel nogal gedetailleerd en in de stijl van Bosschaert.


Ik heb dus redelijk wat details van het verhaal zelf, maar ook weinig concreets voor een zoekopdracht, helaas... ik hoop dat dit iemand hier toevallig bekend voorkomt :)
Geplaatst op 18/04/2024 Citeren
Avatar
jefrike
Geplaatst op 18/04/2024
Crew
Avatar Surya
13261
Geen idee, sorry!
Geplaatst op 19/04/2024 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/04/2024
Crew
Avatar Iyo74
6896
Het begin klonk bekend, maar de rest helemaal niet. Ik kan je dus niet helpen...
Geplaatst Gisteren Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst Gisteren