Extra account enkel leesrechten

Avatar Ezzem
1
Graag de mogelijkheid tot een 2e account dat geen aanpassingen kan doen, maar wel inzage heeft. Inzage tot alles lijkt me snel te doen, maar we kunnen uiteraard veronderstellen dat wat later de vraag zal komen om te kunnen aanduiden tot welke gegevens men met dat 2e account inzage moet hebben.
Mensen die met je mee uitkijken naar iets, hoef je niet elke update door te geven op papier of usb. En ik heb liever niet dat dezen de mogelijkheid hebben mijn data aan te passen.
Geplaatst op 26/04/2024 Citeren
Avatar
Ezzem
Geplaatst op 26/04/2024
Avatar Striphens
449
Oei Ezzem,

Een eenvoudige vraag (ik denk dat ik 'm begrijp), maar helaas toch moeilijk te realiseren.
Je wilt een schaduwaccount die jouw gegevens ziet, maar dan read-only.

Nog niet zo lang geleden maakte ik het mogelijk om je verlanglijst te delen met anderen (openbaar, dus niet 'slechts' aan een schaduwaccount). Je ziet of dat mogelijk is op de pagina bijdragen onderaan. Je kunt de instelling veranderen op je pagina Profiel/persoonlijke gegevens. Je kunt die verlanglijst natuurlijk ook misbruiken als lijst van wat je in verzameling hebt om het publiekelijk te maken. Kenmerk dan juist ook de boeken die je hebt als "in verlanglijst" (in bezit en verlanglijst kan tegelijkertijd 'aan' staan).

Een volledige read-only schil voor je collectie die je enkel aan een schaduwaccount ter beschikking gaat stellen: sorry da's best heel veel werk, vrees ik. De wens blijft, maar staat niet heel hoog op de "to do"-lijst...

Als ik denk aan jouw wens "Mensen die met je mee uitkijken naar iets..." is de verlanglijst wel een oplossing.
Past dat?
Geplaatst op 26/04/2024 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 26/04/2024