Wijziging naam uitgeverij in databank

Beste administrators,

Uitgeverij 'De Geus' staat in de lijst van uitgeverijen vermeld als 'de geus'. Dit is foutief; zie website. Hierdoor komt uitgeverij De Geus niet voor onder de D maar onder de G in de databank, wat niet logisch is.
Bijkomend nadeel is dat als je een printklare lijst aanmaakt en alfabetisch selecteert op uitgeverijen, De Geus helemaal achteraan verschijnt.
Alvast bedankt om dit te willen aanpassen. Zou dit zelf gedaan hebben, maar heb geen idee of ik dit wel kan/mag doen.

Vriendelijke groet, Marc
Geplaatst op 04/05/2024 Citeren
Avatar
Theo Doliet
Geplaatst op 04/05/2024
Avatar Striphens
450
Hoi Marc,

In StripINFO worden items met een lidwoord veelal gesorteerd zonder dat lidwoord. Dat mechanisme zit ingebouwd in ontzettend veel (alle?) componenten: auteurnamen, reeksnamen, stripnamen en klaarblijkelijk ook uitgevernamen: "Geus, De" bij de G zou logisch zijn.
Maar dan: ik sorteer eigenlijk nooit in die printbare lijst: die gaat meteen knipper-de-plak naar Excel (dan heb je veel meer mogelijkheden om zaken aan te passen, te sorteren of te filteren). Maar er is nu een eenvoudig sorteermechanisme ingebouwd. Dat stukje code komt ergens van 't internet en blijkt dus gewoon toch niet echt lekker te werken.
Sorteren van tekst is sowieso niet lekker (op Reeks:???), maar daar stonden tips voor aanpassing over in de code.

Ik heb wel de code aangepast opdat hoofd- en kleine letters gelijkwaardig zijn (de kleine g komt normaal na alle A-Z).
"Geus, De" staat nu dus bij de G, nog net voor "Geïllustreerde Pers, De".

Zijn dit acceptabele verbeteringen/voorstellen?
Met vriendelijke groet,
Striphens
Geplaatst op 04/05/2024 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 04/05/2024
Beste Striphens,

Bedankt voor de snelle aanpassing. Is prima zo. Staat nu correct in de databank en ook in de printbare lijst. Heb ook gemerkt dat logo van de uitgeverij is toegevoegd. Fantastisch!
Toevallig gemerkt tijdens mijn opzoekingswerk dat in de databank uitgeverij "De Bor" vermeld wordt. Volgens mij, en de covers gaat het om uitgeverij 'De Borée'. Misschien ook de moeite om eens na te kijken.
Altijd bereid om te helpen.

Met vriendelijke groet, Marc
Geplaatst op 05/05/2024 Citeren
Avatar
Theo Doliet
Geplaatst op 05/05/2024
Crew
Avatar Veter
7845
Inderdaad, het diakritische teken (en alles erna) is weggevallen... een oud zeer dat nog hier en daar opduikt.
Dankzij opmerkzame gebruikers zal dit ooit helemaal opgekuist raken. Bedankt voor het melden.


De Borée
Geplaatst op 05/05/2024 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 05/05/2024
Graag gedaan!
Geplaatst op 05/05/2024 Citeren
Avatar
Theo Doliet
Geplaatst op 05/05/2024