Prins Valiant (Silvester) 23 Jaargang 1959

Deel 23 van 'Prins Valiant'? En nog geen enkel moment verveeld? Is het dan toch mogelijk dat een langlopende reeks niet verzwakt?

Wel, ja dat kan. We hebben het natuurlijk over Harold Rudolf Foster en niet over Janneke en Mieke. Hal Foster werd twee eeuwen geleden geboren en stierf eind vorige eeuw, namelijk in 1982 op 90-jarige leeftijd. Deze info gewoon om de strip even kort te situeren. (ok, de cleversten onder jullie zullen zeggen dat ze aan de titel al genoeg gesitueerd waren, ik weet het ;-)

Prins Valiant tracht zijn vriend, heer Gawain, te verlossen uit de klauwen van koning Oswick (lees deel 22) en gaat vermomd als bard naar het duistere slot. Hij kan de notabelen overtuigen dat hij inderdaad een bard is. Om dit nog eens te accentueren doet hij zich overvloedig te goed aan alcoholische dranken. Dit alleen maar om de koning en zijn volgelingen een rad voor ogen te draaien en zodoende meer informatie over de locatie van heer Gawain te kunnen ontfutselen. Dankzij de nonchalance van één van de dochters van de koning krijgt zijn plan vorm.

Ook ditmaal dus weer een dijk van een album voor de nostalgici onder ons en voor diegenen die alles willen te weten komen van het ontstaan van de strip tot heden. In feite zou men Hal Foster in elke respectabele stripkast moeten terug vinden maar ik wil natuurlijk niemand stigmatiseren ;-)