John Tiffany 2 Het verlangen van het verlangen

John Tiffany, de premiejager, is Mehmet Barath, het brein van een belangrijke terroristische organisatie, op het spoor en tracht de bonzen van de CIA te overtuigen dat ze deze zonder zijn hulp niet te pakken zullen krijgen. Als wederdienst vraagt hij 3 miljoen dollar, een bedrag dat hem zonder pardon wordt geweigerd. Wat niet wil zeggen dat hij bij de pakken zal blijven zitten, want hij vreest terecht dat men hem niet zomaar levend zal laten rondlopen. Wat daarna volgt is een echt kat-en-muis-spel. Op de koop toe blijkt iemand Tiffany verraden te hebben voor een wel erg mooi bedrag. Ook achter die persoon moet hij aan...
Topauteur Desberg (I.R.$., De Schorpioen, Sienna en nog zoveel meer) heeft mij weer verrast met een prachtig album. De actie spat van de bladzijden en de verhaallijn is uitdagend en verrassend. Naast het hoofdverhaal krijgen we tussendoor enkele zaken te zien van de protagonist die zich vroeger in z’n leven hebben afgespeeld en die misschien wel een vervolg krijgen in verdere albums. Ook de mooie Magdalena, een luxehoer en bovendien de persoon op wie John verliefd is, krijgt een behoorlijke rol in dit album. Gezien de veelheid aan informatie en uiterst kleurrijke personages die in 1 album worden gepropt, moet je er wel je aandacht bijhouden, maar alles blijft - mits nu en dan eens terugbladeren - gelukkig mooi te volgen.
We moeten trouwens niet vrezen dat deze reeks gauw ten einde zal lopen want de grondslagen van enkele verdere ontwikkelingen zijn hier gelegd en behoeven wel degelijk een nadere uitleg. Het beloven nog mooie tijden te worden voor de liefhebbers van Desbergs werk...
Aan het tekenwerk van Dan Panosian zie je onmiddellijk dat de man heel wat ervaring heeft in het comics-circuit. Bijgevolg zijn flitsende scènes en ruwe actie geen enkel probleem voor de man. Eigenlijk een perfecte keuze voor deze reeks.

Besluit: ik had me voorgenomen om geen nieuwe reeksen meer te starten (gezien de grote hoeveelheid reeksen die ik nog moet aanvullen), maar na het lezen van dit album kan ik niet anders dan ook deze volledig in huis halen.