Alice Matheson 2 De moordenaar in mij

Alice Matheson geraakt steeds meer verwikkeld in haar eigen net. Als massamoordenaar doet ze er alles aan om niet op de voorgrond te treden maar haar onmiddellijke omgeving begint zich vragen te stellen over haar optreden. Ondertussen is de zombie-invasie aan het escaleren en tracht men met man en macht te achterhalen hoe dit zover is kunnen komen en doen de medici er alles aan om een vaccin te ontwikkelen. Maar de zombies slaan wild om zich heen en maken slachtoffers onder de geneesheren. Rooskleurig is anders.
Ook met dit tweede deel blijft Alice Matheson een spannend, meeslepend verhaal, weliswaar gebaseerd op een onmogelijke situatie maar een beetje inleven is voor een striplezer nu niet de grootste opoffering. Het sterke eerste deel was een verhaal met ballen en was veelbelovend voor verdere delen. Vaak steekt men in de start van een nieuw verhaal al zijn krachten zodat men niets dan lovende kritieken krijgt om dan de teugels wat te lossen. Jean-luc Istin is niet iemand die het paard zijn gangen laat gaan maar neemt de teugels nog steviger in handen om de lezer van begin tot einde gekluisterd aan de strip te houden.

Zombies, het is een thema dat sinds enkele jaren terug de kop heeft opgestoken en waar vele scenaristen en tekenaars op de kar zijn gesprongen van het succes van Walking Dead. Dat niet alle verhalen even goed zijn zal niemand verbazen maar Istin en Radivojevic hebben het wel degelijk goed aangepakt. Niet alleen de combinatie seriemoordenaar en zombies maar ook de verhaallijn en tekeningen zijn zeer sterk.

Maar laat ons eerlijk zijn: Daedalus heeft al vaker bewezen dat ze een goede neus hebben en brengen regelmatig topwerken in vertaling.

Promotiefilmpje voor de reeks: Hier klikken