Strips die zouden moeten vertaald worden

Crew
Avatar Fumetti
3673
In de hoop dat uitgevers hier "inspiratie" kunnen en vooral willen opdoen...

Osamu Tezuka: Message to Adolf
Y: last man: vanaf deel 4
Sin City: vanaf deel 4
Donjon nog meerdere delen
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/01/2014
Crew
Avatar Surya
13273
Donjon zou ik niet op rekenen, het verkoopt gewoon niet goed genoeg.

Ytlm heb ik zelf vroeger al in het Engels gekocht, en ik denk dat ik niet alleen ben, maar het is wel een strip die meer aandacht verdient.
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/01/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
om eerlijk te zijn reken ik nergens op hoor... maar "hoop doet leven" hé

en anderstalige strips... zucht ... heel verleidelijk...maar dan is er geen stoppen meer aan voor mij vrees ik. Heb me echt voorgenomen enkel strips in het NL te kopen. Ondanks viertaligheid, want andere literatuur lees ik wel in Eng, Fra of Dui...
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/01/2014
Crew
Avatar Surya
13273
Inderdaad. Ik koop zelf ook maar een zeer beperkt aantal Engelse strips (vooral van Brian Wood)
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/01/2014
tss, zo mis je wel een hele hoop. ik denk dat bij mij minder dan 50 % van mijn bibliotheek in het Nederlands is.

Tiens, Surya, kan je daar geen knopje voor maken? De 'taalrol' in je verzameling?
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/01/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
volledig akkoord, Chris. Besef wel dat ik hierdoor veel mis. Maar ja, mn bibje is nu eenmaal niet overvulbaar hé! Denk dat ik nog eerder de Fra niet-vertaalde strips zou willen lezen dan die uit de US, wegens toch wel een cultuurverschil.
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/01/2014
Fumetti, ik zou zeker hoop houden! Kijk bijvoorbeeld eens naar wat RW het afgelopen jaar heeft klaargespeeld... die titels zijn dan zeker niet onbereikbaar.
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
PeeDeBee
Geplaatst op 04/01/2014
Origineel geplaatst door Fumetti
volledig akkoord, Chris. Besef wel dat ik hierdoor veel mis. Maar ja, mn bibje is nu eenmaal niet overvulbaar hé! Denk dat ik nog eerder de Fra niet-vertaalde strips zou willen lezen dan die uit de US, wegens toch wel een cultuurverschil.


mja, ik heb ook lang geaarzeld om Amerikaans spul te lezen, wegens vooroordelen over superhelden en zo, maar daar zit best heel goed spul tussen, en je vindt evengoed veel strips die niet over superhelden gaan. Het Engelstalige aanbod van vandaag is dan ook enorm divers, van pure underground naar superhelden, crime fiction, zombies in alle maten en gewichten, meer cartoonesk spul, fantasy, ... Noem maar op. Het enige waar ze zo wat achterblijven, zijn historische strips. Ik kan me er maar weinig voor de geest halen.

En in dat enorme aanbod schuilt natuurlijk het gevaar. Waar te beginnen? En waar te eindigen. 'Cause once you're hooked, you're HOOKED, know wat' 'm sayin'...
Ik kan dus best begrijpen dat je daar reticent tegenover staat, want het is een aanslag op de portemonnee...

en ja, met plaatsgebrek hebben we allemaal wel te kampen zeker. Zelf ben ik al 2 jaar aan het onderhandelen met moeder de vrouw over een nieuwe kast in de living, maar ze blijft onvermurwbaar.
Tips zijn altijd welkom ;)
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/01/2014
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met Europese strips ;)
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
PeeDeBee
Geplaatst op 04/01/2014
Origineel geplaatst door PeeDeBee
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met Europese strips ;)


oh, maar dat lees ik ook hoor, en manga's...
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/01/2014
Avatar kaeten
356
Duivels van alexia, goeie reeks die achterwege blijft en ook donjons maar dat mogen we ook vergeten
Geplaatst op 04/01/2014 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 04/01/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
in de living was bij ons zeker geen optie, maar heb gelukkig een kamertje/bureau voor mezelf en die is nogal stripperig :-)
Geplaatst op 05/01/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 05/01/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
manga's, ook zoiets waar er idd nog heel veel te ontdekken valt... Voorlopig heb ik enkel Monster, Ikigami, Death Note (helaas niet allemaal) en Liar game. En de meer graphic novels type als Hiroshima, en alles wat in NL verschenen is van Osamu Tezuka en Jiro Taniguchi.
en ja, once hooked... Maar dat geldt sowieso al voor "strips" in het algemeen bij leden van dit forum hé :-)
Geplaatst op 05/01/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 05/01/2014
Crew
Avatar woelfie
4127
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Zelf ben ik al 2 jaar aan het onderhandelen met moeder de vrouw over een nieuwe kast in de living, maar ze blijft onvermurwbaar.
Tips zijn altijd welkom ;)

Stel een compromis voor: een nieuwe boekenkast ("kast" kan ze nog verkeerd interpreteren), maar dan niet in de living, maar bijvoorbeeld in de slaapkamer.
't is het proberen waard :-)
Geplaatst op 06/01/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/01/2014