Hulp met kopen stripboeken

Hallo allemaal,

Ik wil graag een serie strips gaan verzamelen. Graag zou ik van jullie horen wat een leuke serie is waarvan nog niet te veel strips zijn verschenen maar waarvan nog wel nieuwe strips verschijnen?

Daarnaast zit ik zelf te denken om ook kuifje strips te kopen maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Moet ik nu alle albums apart aanschaffen, of is het slimmer om een verzamelwerk te kopen zoals (Kuifje lekturama serie)?
Maakt de volgorde van lezen van de kuifje albums nog uit?

Alvast bedankt voor de reacties.
Sjaak
Geplaatst op 23/02/2014 Citeren
Avatar
Sjaakie
Geplaatst op 23/02/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Dag Sjaakie,
reeksen aanraden is bijzonder delicaat want zoals bij andere vormen van literatuur is dat zeer persoonlijk. Avontuur, SF, roman fleuve, etc etc
Je zal dus wat meer van je voorkeuren moeten prijsgeven vrees ik :)
Geplaatst op 23/02/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 23/02/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Fumetti
Je zal dus wat meer van je voorkeuren moeten prijsgeven vrees ik :)

Volledig mee eens.

Los daarvan vind ik voor zowat iedereen de volgende reeksen de moeite waard:
Magasin Général
Peter Pan (dit is wel een afgeronde reeks, maar meer dan de moeite waard)
Geplaatst op 23/02/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 23/02/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ja dat zijn idd reeksen waar ik me ook in kan vinden!
Maar evenzo Blacksad, Murena, Adelaars van Rome,...
er is geen beginnen aan op die manier hé
Geplaatst op 23/02/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 23/02/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
En ook Op zoek naar de tijdvogel, eveneens van Loisel.
Maar als je wil diversifiëren is het mss toch leuker meerdere auteurs te kiezen
Geplaatst op 23/02/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 23/02/2014
Crew
Avatar fluiten
7764
Op stripinfo heb je een afdeling met scores. Deze geven je al een goede richtlijn van wat de mede-SIers als zeer goed beschouwen.

Lijst kan je hier vinden.
Geplaatst op 24/02/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 24/02/2014
Toen ik jong was heb ik Steven Sterk en Sjors&Sjimmie gelezen. Later heb ik een oude serie van Spiderman verzameld.

Ik zou nu echter niet goed weten waar mijn intresses liggen.

Zoals ik reeds aangaf lijkt Kuifje me leuk om mee te beginnen, maar ik weet niet goed of ik alle losse exemplaren moet kopen of verzamelbundels misschien slimmer zijn?

Daarnaast lijkt het me leuk om een soort detective-strip te lezen? Of misschien iets met superhelden?
Geplaatst op 25/02/2014 Citeren
Avatar
Sjaakie
Geplaatst op 25/02/2014
Probeer eens in een bibliotheek of ze daar een verzameling stripalbums hebben. kijk daar eens door diverse reeksen. Of ga eens naar een stripspeciaalzaak, de meesten hebben een tweedehands rek staan. Als je een album zo bekijkt weet je snel genoeg of de tekeningen je aanspreken.

In de kuifje reeks zitten meerdere delen die een samen een verhaal vormen. Als je goedkoop de bundelingen kunt kopen is dat natuurlijk alles in een keer. De normale uitgaven kom je regelmatig tegen in de tweedehands en op rommelmarkten tegen.
Ik snuffel graag op diverse rommel- en verzamelmarkten. Daar vind ik soms hele onbekende boekjes. Ook in sommige kringloop winkel hebben ze een rek met boeken en stripverhalen. Daar kan je ook op je gemak zoeken.

Succes met zoeken
Geplaatst op 25/02/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 25/02/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
detective... mss is de Killer dan iets voor jou? gaat over een huurmoordenaar
of ev Blacksad, of Inspecteur Canardo: beide reeksen heebn dierenfiguren ipv mensen maar zijn detectiveverhalen
Geplaatst op 27/02/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 27/02/2014
Canardo (y)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tien jaar alles in de originele taal koop - wat voor veel strips Frans is. Er gaat teveel verloren in de vertaling. Als Sjaakie geen Frans kent kan hij misschien beter beginnen met een Nederlandstalige klassieker à la Tom Poes of, als dat te ouderwets of te kinderachtig is, iets zoals Bosschaert's Jaguar (ok, slechts drie albums, maar een begin).

Overigens heb ik via deze thread juist Peter Pan gezien van Loisel. Ik heb ooit met die mens gemaild ivm. Pyrenée. Ben al op zoek naar een betaalbare Intégral (pfff, was €90 toen hij uitkwam en vind 'm nu het goedkoopst aan €250).
Geplaatst op 22/03/2014 Citeren
Avatar
jjanssens
Geplaatst op 22/03/2014
Avatar Deecee1
1350
Beginnen met Jommeke .... 8).
Geplaatst op 22/03/2014 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 22/03/2014
Origineel geplaatst door jjanssens


Overigens heb ik via deze thread juist Peter Pan gezien van Loisel. Ik heb ooit met die mens gemaild ivm. Pyrenée. Ben al op zoek naar een betaalbare Intégral (pfff, was €90 toen hij uitkwam en vind 'm nu het goedkoopst aan €250).


Op amazon heeft iemand die te koop gezet voor de luttele som van 778 euro...
+ 2,99 euro verkoopkosten
Geplaatst op 22/03/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4127
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Op amazon heeft iemand die te koop gezet voor de luttele som van 778 euro...
+ 2,99 euro verkoopkosten

Die 3 euro, daar valt zeker niet op af te dingen. Hij maakt al verlies op de verkoop van de strip, laat staan dat hij nog eens de kosten moet betalen. :rolleyes:
Geplaatst op 22/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 22/03/2014
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door jjanssens


Overigens heb ik via deze thread juist Peter Pan gezien van Loisel. Ik heb ooit met die mens gemaild ivm. Pyrenée. Ben al op zoek naar een betaalbare Intégral (pfff, was €90 toen hij uitkwam en vind 'm nu het goedkoopst aan €250).


Op amazon heeft iemand die te koop gezet voor de luttele som van 778 euro...
+ 2,99 euro verkoopkosten


Had 'm ook gezien. Alles is zoveel waard als de zot er aan geeft natuurlijk, maar dit is wel fameus bij de haren getrokken. :rolleyes: Ik vond het uiteindelijk voor €200, maar de verzendkost naar Duitsland was absurd hoog (>€50). Heb dan maar de eenvoudige albums gekocht (...€80).
Geplaatst op 22/03/2014 Citeren
Avatar
jjanssens
Geplaatst op 22/03/2014