Collectie

Crew
Avatar Fumetti
3673
Wanneer ik mn collectie in een printbare lijst wil gieten met de daarbij horende covers kunnen er maar 5-6 strips op 1 pagina. Kan ik dit op de ene of andere manier omzeilen, door bvb de cover kleiner te maken? En waar moet ik dit dan instellen?
Een lijst zonder de covers is ook maar droog hé ;)
Geplaatst op 23/03/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 23/03/2014
Crew
Avatar woelfie
4108
Een lijst mét covers is bij mij een slordige 1900 pagina's lang. Da's ook niet ideaal :D
Ik steun dus volmondig het voorstel om een lijst te kunnen maken met een groter aantal thumbnails.
Voornamelijk om een lijstje te maken met manco's als ik naar beurzen trek.
Geplaatst op 23/03/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/03/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Om ermee op zoektocht te trekken, dat ik daar zelf nog niet opgekomen was... :)

En ik was al fier op mn 550 pgs van mijn collectie...
Geplaatst op 24/03/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 24/03/2014
Avatar kaeten
356
Deze namiddag begonnen de aankopen van de laatste drie jaar in te geven in "mijn collectie".
Vrees dat ik nog enkele uurtjes zoet ben :(
Geplaatst op 30/05/2014 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 30/05/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door kaeten
Vrees dat ik nog enkele uurtjes zoet ben :(


Hoe langer zoet hoe meer :) toch?
Geplaatst op 30/05/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 30/05/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door kaeten
Deze namiddag begonnen de aankopen van de laatste drie jaar in te geven in "mijn collectie".
Vrees dat ik nog enkele uurtjes zoet ben :(

http://stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif Als 't maar enkele uurtjes is, valt dat nog mee, niet? Dat kon véél slechter... :P
Geplaatst op 30/05/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 30/05/2014
Crew
Avatar woelfie
4108
Ik ben er al 5 jaar mee bezig, en er vallen nog altijd lijken uit de kast :D
Geplaatst op 30/05/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/05/2014
Na al het invoerwerk dat ik al achter de rug heb blijkt dat een gedeelte bij de verkeerde albums terecht is gekomen. Toen ik jaren terug begon was ik al blij als er een titel te vinden was.
Nu, na jaren wordt de site steeds uitgebreider en als je dan weer eens bij je hele oude serie gaat kijken ontdek je dat er andere exemplaren zijn aangevinkt dan er in je verzameling zitten. Je wordt er wel door beziggehouden.
Het leukste is dat je "vergeten" albums tegenkomt. De verzameling groeit hierdoor.
Geplaatst op 31/05/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 31/05/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door simonstrip
Na al het invoerwerk dat ik al achter de rug heb blijkt dat een gedeelte bij de verkeerde albums terecht is gekomen. Toen ik jaren terug begon was ik al blij als er een titel te vinden was.
Nu, na jaren wordt de site steeds uitgebreider en als je dan weer eens bij je hele oude serie gaat kijken ontdek je dat er andere exemplaren zijn aangevinkt dan er in je verzameling zitten. Je wordt er wel door beziggehouden.
Het leukste is dat je "vergeten" albums tegenkomt. De verzameling groeit hierdoor.

Dat gevoel ken ik. Met dat verschil dat ik er vooralsnog niet in slaag om alles eens op punt te krijgen. Te druk... Maar ooit komt het in orde, zeker weten!
Geplaatst op 01/06/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 01/06/2014
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door simonstrip
Na al het invoerwerk dat ik al achter de rug heb blijkt dat een gedeelte bij de verkeerde albums terecht is gekomen. Toen ik jaren terug begon was ik al blij als er een titel te vinden was.
Nu, na jaren wordt de site steeds uitgebreider en als je dan weer eens bij je hele oude serie gaat kijken ontdek je dat er andere exemplaren zijn aangevinkt dan er in je verzameling zitten. Je wordt er wel door beziggehouden.
Het leukste is dat je "vergeten" albums tegenkomt. De verzameling groeit hierdoor.

Dat gevoel ken ik. Met dat verschil dat ik er vooralsnog niet in slaag om alles eens op punt te krijgen. Te druk... Maar ooit komt het in orde, zeker weten!

Ik heb ook geen tijd om alles na te kijken, dan zou ik van eigenlijk alles opnieuw na moeten kijken. Nu blijft het bij steekproeven.
Geplaatst op 01/06/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 01/06/2014
Af en toe neem ik een stapel strips om de prijzen ervan en scores in te voeren. Zo kom je ook wel wat vergetelheden tegen...
Maar dat gaat langzaam, want het is nogal een vervelend werkje.
Om maar niet te zeggen dat je dan verschiet van het gespendeerde bedrag :rolleyes:
Geplaatst op 01/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 01/06/2014
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Ik hoop dit te doen als deze zomer mijn kast af is door de bananendozen uit te pakken en alles opnieuw te controleren ...

Ben 2 weken bezig geweest om alles in te pakken, maar vrees ervoor dat ik langer zal bezig zijn met alles uit te pakken! :(

Laat staan alles op volgorde te plaatsen, welke dat weet ik nog niet?
- Alfabetisch
- Per reeks
- ...

Wat het gespendeerde bedrag betreft, daar kijk ik allang niet meer naar wegens te pijnlijk voor mijn portemonnee. ;(
Geplaatst op 02/06/2014 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 02/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door $tripofiel
I
Laat staan alles op volgorde te plaatsen, welke dat weet ik nog niet?
- Alfabetisch
- Per reeks
- ...


Vind ik een goed punt: op welke manier klasseren. Alfabetisch is weinig origineel hé.
Zlf probeer ik auteurs bij elkaar te zetten, en per schap toch ook een soort systematiek. Vb Pratt en Manara als Italianen staan naast elkaar, ook omdat Indian summer een echte link vormt.
Of klassieke klare lijn auteurs samen: Kuifje naast Blake en Mortimer
Of een schap met realistische strips over oude Rome: Murena, Vae victis, Apostata, Adelaars van rome, die dan overgaan in de rest van Marini, waar ik dan de Aasgieren laat volgen door Zang der Vampieren.

heel ingewikkeld en wsl alleen door mezelf te volgen. Maar ook heel logisch... voor mij :)
Geplaatst op 03/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 03/06/2014
Bij mij is het ook volgens grootte: beneden staat kasten met hogere schappen dan boven, dus daar gaan de grotere strips in (alfabetisch, ja niet origineel). Verder staan de comics apart van de manga's en apart van de europese strips.
Maar al mijn kasten staan nu vol, dus worden het dozen tot ik mijn vrouw kan overtuigen om 1 grote kast in de living te zetten. Zou trouwens veel mooier staan dan de 4 aparte kasten nu die wat verspreid staan ;(
Geplaatst op 03/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ja de opdeling manga-comics-europese strips heb ik ook gemaakt
en ook de graphic novels apart, enerzijds die uit USA/Canada; anderzijds die uit Europa (waarbij ik Satrapi makkelijkshalve ook Europees klasseer)
Graphic novel interpreteer ik dan bij de Europese ook vrij ruim, eerder als strip met een "hoger niveau". Vb Kat van de rabijn, of Dagelijkse worsteling.

Voordeel van de mangas is dat ze kleiner van formaat zijn, dan kan er wat hogere ruimte op een ander schap worden gecreëerd.
Mitacq staat zo bvb op een schap met meer ruimte, die ik meestal voorbehoud voor de strips die ik een "betere plaats" toedicht. Enkel en alleen omdat de eerste avonturen van Joris Jasper de grootste strip in mn collectie is :)

Mijn strips staan evenwel niet in de living, heb ervoor een eigen stekkie :)
Geplaatst op 05/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 05/06/2014
tja, mijn zolder is te klein om alles te zetten... Dus moet het verspreid.
'k zou ook liever alles op 1 plaats hebben hoor.
Geplaatst op 05/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/06/2014