Help help stripkenners!

Hallo,

Jaren (ruim 15 jaar terug) geleden heb ik in onze lokale bibliotheek een strip gelezen en ik zou deze anno nu graag nog eens inzien. Het lastige is dat ik niet meer weet wat de titel is en wie het getekend heeft. Ik weet helaas ook nog maar enkel wat fragmenten van het verhaal. Lastige opgave dus.

Het verhaal speelt zich af in de toekomst en gaat in het begin over een ruimtevaarder die terugkeert van een missie. Tijdens die missie heeft hij een virus opgelopen, dat zich als een soort 'smurrie' steeds verder over zijn lichaam verplaatst. In het begin zie je dat hij in quarantaine wordt gehouden en dat een robot stukken van het virus van hem aftrekt. Na verloop van tijd heeft het virus de ruimtevaarder totaal overwoekerd en opgevreten.

Op de een of andere manier komt het virus in de open lucht terecht en en begint andere mensen en volgens mij ook huizen en andere dingen te overwoekeren.

Het is niet veel, maar misschien komt dit iemand bekend voor. De strip is redelijk losjes getekend en niet zo serieus als Storm of Trigië.

Bij voorbaat dank!
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Kowalski
Geplaatst op 09/05/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Oei idd niet veel!
Weet je ongeveer wanneer je de strip las, en of het toen een vrij recent verhaal was?

Als je ergens het antwoord kan vinden is het wel zeker op dit forum :)
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 09/05/2014
Erg weinig inderdaad, ik baal er van dat het verhaal verder zo vervaagd is in mijn hoofd ;(! Ik las hem 15 jaar geleden en toen was het een nieuwe strip (nieuwe titels werden namelijk in een apart display geplaatst). Voor zover ik me verder kan herinneren was het een losstaand verhaal en geen deel van een serie.
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Kowalski
Geplaatst op 09/05/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Mij zegt het niet meteen iets
kan je iets meer aanknopingspunten geven ivm stijl? Te vergelijken met een bepaalde auteur?
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 09/05/2014
Crew
Avatar Project_Z
1156
Mij zegt het wel iets... ik zie de beschreven scene zo voor me, maar ik kan er geen reeks of zo op plakken.
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 09/05/2014
De stijl is redelijk eenvoudig en losjes als ik het me goed herinner, de mensen en omgeving zijn niet zo realistisch neergezet als in in een Storm of Trigië album. Weet niet exact waar ik het wel mee kan vergelijken. Kleur gebruik was volgens mij wel wat in de stijl van 'De Blauwbloezen'. In ieder geval niet donker.
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Kowalski
Geplaatst op 09/05/2014
Origineel geplaatst door Project_Z
Mij zegt het wel iets... ik zie de beschreven scene zo voor me, maar ik kan er geen reeks of zo op plakken.


2

Ik dacht eerst aan Tährn, maar die is het niet.

Hoe heet die reeks weer met een planeet in een plastic omhulsel zodat ze ermee door de ruimte kunnen reizen? De strips hebben een lichtblauwe rug...

edit: Gigantik.
Geplaatst op 09/05/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/05/2014
Crew
Avatar Surya
13273
Mij zegt het ook niets
Geplaatst op 10/05/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/05/2014