Waar te zien wie nieuwe invoer doet?

In dit geval (voor mij) nieuwe invoer bij de 3 in 1 Classics en is er ergens te zien wie deze invoer doet en om dan met diegene eventueel in contact te komen?
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Avatar
ClassicsSurfer
Geplaatst op 23/05/2014
Crew
Avatar woelfie
4125
Ik denk dat degene die de invoer doet lang niet altijd die strips in bezit heeft.
Veter zou anders zowat de grootste stripcollectie van de lage landen hebben :))
Maar je kan altijd een oproep doen voor die strips die je ontbreekt.
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/05/2014
ik denk dat hij 'in bezit' bedoelt.

Nee, dat kan je niet. Je moet inderdaad een oproep doen via een post.
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/05/2014
Beste beide, bedankt voor zeer snelle reactie en ik bedoel dat degene die em nieuw invoert ergens die afbeelding vandaan moet hebben en zou mooi zijn indien hij die (alle/sommige) items zelf in bezit had dan wel zou weten wie en inderdaad als je ziet dat iemand een nieuw item invoert wat jouw als verzamelaar zou 'passen' dan zou (direct?) contact mooi zijn.
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Avatar
ClassicsSurfer
Geplaatst op 23/05/2014
Crew
Avatar woelfie
4125
(oei, weer iemand die een zin van 4 lijnen schrijft met maar één punt op het einde)

Er zijn veel websites waar je goede scans (of afbeeldingen van de uitgever) kan vinden, al moet je toch oppassen met slechte kwaliteit, onnozele bewerkingen die de afbeelding verknoeien ("C") of covers die niet correct zijn (bv vaak bij US comics). Dat bespaart je ook het werk van zelf te scannen en zo.
Soms kan je nergens een goede scan vinden, en dan is het best om zelf de scannen, of te retoucheren.
In het slechtste geval gebeurt de invoer zonder cover, in de hoop dat er iemand toch eens een goede afbeelding kan aanleveren.
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/05/2014
bedankt voor reactie. Je hebt helemaal gelijk. Sommige wensites/databases zetten hun logo bijv. rechtsonder de (door de verzamelaar) verkregen afbeelding, zoals oa catawiki en dan heb je daar dus soms weinig aan voor de eigen database. In dit geval gaat het om één van de laatste invoer van 3 in 1 Classics. Het kan zijn dat het een standaardafbeelding is uit databse stripinfo, maar de inhoud (3 nummers) is dan weer 'nieuw' (ingevoerd als).
Zelf heb ik ook een databse met alle bekende 3 in 1 Classics en ik houd bij wanneer, waar en door wie er weer een nieuwe wordt ingevoerd. Die verwerk ik in mijn lijst. Deze nieuwe met weer een andere (met meestal unieke inhoud van 3 Classics) kende ik van de catawikiveiling van paar weken geleden, ze werd aangeboden in een kavel door Klaas de Krijger. Iemand (Veter?) moet toch ook een soort van hobby hebben (speurneus zijn) dat hij of iemand anders dit (allemaal) bijhoudt, want is hoop werk.
Geplaatst op 23/05/2014 Citeren
Avatar
ClassicsSurfer
Geplaatst op 23/05/2014
Er zijn gelukkig voor deze site verzamelaars die over een redelijke verzameling beschikken. Ik heb de mijne in de loop der jaren opgebouwd en geef alleen scans uit eigen verzameling door, dan weet ik zeker dat er niet mee geknoeid is. Het kost af en toe wel veel geduld om een bepaald album te pakken te krijgen. Als het dan eindelijk een plaatsje in de verzameling heeft geeft dat toch veel voldoening.
Geplaatst op 24/05/2014 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 24/05/2014